28 maart 2024, 13:45:59

Gaat hij dood?

Gestart door brigitte, 1 juli 2003, 12:34:53

« vorige - volgende »

brigitte

Hoi, ik heb een vraag. Mijn valkparkietje werd niet door zijn ouders opgevoed dus heb ik hem toen hij 8 dagen oud was onder mijn hoede genomen. Hij is nu al 3 weken maar sinds gister vertoont hij vreemd gedrag. Het is een heel levendig en sterk beestje. Maar nu.. Hij voelde koud aan toen ik hem gisteravond wilde voeren. Hij is wel de nacht door gekomen. Voelt nog steeds koud aan, heeft bijna geen ontlasting meer, de krop is te vol( denk ik) en er komt soms eten omhoog. Hij slaapt alleen maar en eet niet. Zit stil tegen de doos aan. Kan het zijn dat hij kropverzuring heeft? Zo ja wat is dit precies en kan ik er iets tegen doen? Ik heb gehoord dat lijnolie ook kan helpen. Moet het dan per se lijnolie zijn of kan t ook een ander soort olie zijn? Ik hoop snel antwoord te krijgen...

Speedy

Hoi Brigitte,

Ik ben bang dat het inderdaad kropverzuring is.
Ik weet niet wat je hier nu nog aan kunt doen, ik had ook ergens gelezen, dat een beetje youghurt zou kunnen helpen.
Je kunt beter even contact opnemen met dr. Feld.
Zijn nummer kan je vinden bij dierenarts links in de balk.
Je hebt hem lange tijd in leven gehouden, maar weet je misschien waar de fout zat?
Heb je wel op regelmatige tijden gevoerd? De krop moet wel leeg zijn bij de volgende voeding.
Jeetje wat sneu is dit joh.
Bel meteen even naar die arts, die kan je zeker beter adviseren.

Veel sterkte verder en ik hoop dat je nog op tijd bent.

Laat je het nog even weten?

Groetjes,
Trudie

Tara

Ow Brigitte was erg is dit nu weer,

laatst hoorde ik nog van Paul hoe erg kropverzuring is, de beestjes stikken dan in hun eigen bloed :(, ik hoop echt dat het dit niet is, dit lijkt me een vreselijke dood :(, hopelijk blijft ie het halen, het zou erg jammer zijn, hopelijk laat je nog eens wat van je horen :(....

Groetjes en sterkte ...

Tara

brigitte

 :'( Hi, toen ik hem net oppakte kwam al het eten eruit. We hebben gelijk de dierenarts gebeld en we konden gelijk komen. Toen ik aangekleed was en ik wilde hem gaan halen, stierf hij toen ik hem oppakte...
In ieder geval nog bedankt voor het advies..

Tara

Ooh Brigitte,

dit is echt jammer :(, ik vind het echt jammer, ik weet niet wat te zeggen ... Je hebt tenminste je best gedaan ... Maar tja, het ligt niet aan jou, hij heeft niet voldoende stoffen van de ouders binnengekregen waar ze zelfs nog op late leeftijd van kunnen sterven :( ...

Sterkte ...

Groetjes, Tara

Speedy

Hoi Brigitte,

Heel jammer dat het toch te laat was.
Je hebt je best gedaan.
Het klinkt heel hard, maar misschien was het toch dat de ouders hebben aangevoeld, dat het niet goed zat en hem daarom niet hebben willen voeren.
Meestal in de dierenwereld, komt dit vaak voor en dan is het de natuur die je z'n gang moet laten gaan, hoe hard ook.
Je kan dan als mens wel je best doen om het beestje toch te redden, maar het blijkt toch vaak, dat het zwakkelingetjes zijn of in ieder geval iets mankeren.
Veel sterkte met het verlies van je kleintje.

Groetjes,
Trudie

Lique

Hoi Brigitte,

Jeetje wat ongelooflijk sneu.
Ik vind het echt heel naar voor je. En ook omdat je valkje nog zo jong was, en je toch al lang de kleine aan het voeren bent geweest.
Misschien heb je te veel gevoerd, en te kort op mekaar.
Je moet bij het voeren altijd erop letten, dat de krop leeg is.
IK weet bijna wel zeker dat hij is overleden aan kropverzuring.
Maar het is beter zo, want je had hem neit meer kunnen redden.

Meid, veel sterkte.

groetjes lique

Ellen

Hallo Brigitte,

Wat een triest verhaal nu toch weer.
Dat gaat je niet in je koude kleren zitten.
Zo hard je best gedaan en die kleine het dan
toch niet redden......................

Ik wens je sterkte toe met deze gebeurtenis.
Gr. Ellen.

Valerkiet

hallo brigitte,

Wat erg voor je!!!! :-X
echt heel veel sterkte ik weet echt niets anders te zeggen...het was jou kind dat net gestorven is  :'( :'( :'( :'(

daan

Hoi Brigitte,

Jeetje wat een triest iets, heb je zo je best gedaan en dan dit, potverdorie............ ik wens je veel sterkte met het verlies van je kleintje. Echt heel sneu vind ik het voor je. Kop op.

Groetjes Daan

brigitte

He allemaal,

Ik wil jullie als eerste bedanken voor jullie medeleven. Toen mijn kleine Srius net dood was heb ik 3 kwartier aan 1 stuk door gehuild, ik kon en wilde het niet begrijpen. Toen ik mezelf weer bij elkaar had geveegt heb ik hem begraven bij zijn broertjes. We hebben ook een ander jonkie gekocht. Hij is zeven weken oud, en ik ga binnen een paar dagen beginnen om hem tam te maken.
Maar zodra mijn andere vogels weer een kleintje in de kou laten zitten zal ik hem zeker weer gaan verzorgen! Want je weet maar nooit. De fout(en) die ik dit keer gemaakt zou kunnen hebben maak ik dan niet meer!
Groetjes,
Brigitte

P.s. De foto is gisteren gemaakt.

brigitte

Deze foto is ook van gisteren. Ik vond het leuk om deze ook aan jullie te laten zien!

Lique

He, wat sneu zeg. Gisteren zulke leuke foto's en nu een triest einde.
Maar gefeliciteerd met je nieuwe valkje.

Groetjes lique

Tara

Hoi Brigitte,

ik weet wat je doormaakt, ik had ook een jong zelf grootgebracht, maar hij's gestorven door haar spijsvertering :(. Ze was al tamelijk groot en erg lief, je kan bij dagboeken>dagboek>de hebzucht van Plukkie nog enkele dingetjes van haar lezen, ze was super!

Veel beterschap :(

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Brigitte,

Heel veel sterkte met het verlies van je kleine valkje.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je flink gehuild heb en dat geeft helemaal niets hoor.
Het was wel een grappig valkje om te zien zo op de foto's.
Veel succes in de toekomst.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!