19 april 2024, 19:40:05

arme elvis

Gestart door linnetje, 31 augustus 2003, 18:39:50

« vorige - volgende »

linnetje

hey schatjes
ik heb een probleem!!!
ik heb een valkje(elvis) van ongeveer 4 weken, ik heb hem nu 5 dagen.ik moet hem zelf nog voeren met de spuit.in het begin wou ie niet, maar nu gaat het wel iets beter.hij heeft ook al een beetje zelf gegeten.
het probleem is dat ie er erg zwak uitziet en hij doet nix anders als slapen. ik ben erg bezorgt, omdat het m'n eerste valkje is.
kan iemand mij raad geven??!!
kusjes linda

Tara

Hoi Linda,

je moet oppassen dat de krop helemaal leeg is voor je hem gaat voeren i.v.m. kropverzuring. Een valkje van 4 weken moet zeker nog 3 maaltijden hebben per dag. Het ziet er niet al te best uit met je valkje dus misschien geef je'm te veel op te weinig ... Ik hoop voor jou te weinig want als hij kropverzuring heeft, gaat ie uiteindelijk dood :(. 3 keer per dag geef je 'm 't best, 's morgens, in de namiddag en 's avonds voor je gaat slapen ofzo. Bij Plukkie gaf ik 'm om 7 uur, 4:30 u. en rond 11 uur dan nog eens, i.v.m. school. Als je het zaakje niet vertrouwt, dan toch ff eens naar een da gaan.

Groetjes, Tara

linnetje

bedankt voor je advies.
zijn krop is helemaal leeg dus ik gaf hem te weinig.
ik ben hem nu aan het voeren maar hij krijgt nix binnen en het komt gewoon uit z'n neus. hij houdt z'n keel gewoon dicht, hij houddt het tegen. hij doet z'n oogjes de heletijd dicht dus ik ben bang dat ie het niet haalt  :-[.
kusjes linda

linnetje

hey hey
ik heb misschien een hele domme vraag: maar waar zit de krop? want zometeen geef ik m'n valkje teveel!!!
kusjes linda

linnetje

hey tara.
ik heb eens even verder gekeken op deze site en ik heb gevonden dat kleine elvis verkouden is. en ik heb ook gevonden dat z'n krop voor zit en ik heb gekeken en die zit vol.
dus is er eigenlijk nix aan de hand. we gaan nu een lekker warm bedje voor hem maken en een beetje suikerwater voor de energie en dan hoop ik dat ie snel weer opknapt.
kusjes linda

Paul

Hoi Linda,
Zo te horen doe je het met het voer in het bekje spuiten verkeerd want het mag dus echt nooit uit zijn neusgaten komen als je hem voert.
Ik denk dat je in plaats van in zijn krop het voer in zijn longen spuit als het ook uit zijn neusje komt :-(
Als ik jou was zou ik hem niet meer met de spuit voeren maar met een lepeltje dat is veel veiliger.
In het begin moet ie het even leren om daarvan te eten maar doe op een heel klein theelepeltje wat pap en hoed het voor zijn snavel en als ie nog niet zelf hapt kan je met het lepeltje de bovensnavel iets omhoog trekken voorzichtig en wat vanaf het lepeltje in zijn snavel smeren.
Zijn kropje moet met 4 weken goed te zien zijn als je zijn buikje ziet is dat een soort bal en zijn kropje is de bal erboven.
Maar als je tussen de voedingen minimaal 4 uur a 5 uur laat moet zijn kropje normaal gesproken leeg zijn.
Als je het zo doet kan het bijna niet fout gaan.
Misschien ook nog overbodige informatie maar ik neem aan dat je de pap wel warm hebt op ongeveer 39 graden want anders eten ze ook niet.

Groetjes, Paul

linnetje

boehoe
mijn elvis is doodgegaan!!!
ik neem nu dus echt geen valkje meer die ik zelf nog eten moet geven, maar die zelfstandig eet.
en dan probeer ik hem wel tam te maken.
maar jullie allemaal bedankt voor de tips.
kusjes linda

demi

hoi linda

wat naar voor je
heel veel sterkte meissie!!


groetjes diana w

Hermes_Lucy_nest

oh nee wat erg!!!! :o
ow erg veeeel sterkte hoor!
ik heb een valkje ook grootgebracht en ik hou van hem als m'n eigen kind als ik die ooit zou kwijtdoen...ik kan er nie eens aan denken.
ik leef volledig met je mee.
nogmaals enorm veel sterkte!!

Valérie

P.S.: iemand waarvan je houd sterft nooit :-* :'(

Lique

Hoi,

Wat erg zeg, dat hij dood is gegaan.Maar aan de andere kant een super grote leer, ook voor andere mensen.
Een valkje kan je beter zo lang mogelijk laten zitten, of handopfok door iemand die weet wat hij doet.

Maar daarom is het nog steeds wel heel erg voor je.
Succes.

Groetjes Lique

Natanella

Hoi Linda,

Ten eerste: ik vind het echt heel erg akelig voor je, dat je Elvis is doodgegaan! Zeker als je zo je best hebt gedaan om het goed te doen en het dan toch niet lukt, dan is dat voor jou maar ook voor Elvis heel triest!

Maar, laat je nu alsjeblieft nooit meer verleiden om zo`n jong valkje te kopen, als je geen ervaring er mee hebt! Het is toch echt niet niks, de verantwoording voor zo`n klein leventje en dat ze daardoor tammer worden is flauwekul!

Echt waar: mijn eerste valkje was 7 weken toen ik hem kreeg en kon al zelfstandig eten. Hij is nu super tam en knuffelt en komt als hij geroepen wordt e.d. Wel was hij bij de kweker als jonkie veel in handen genomen en DAAR zit hem de clou!

Ook mijn nieuwe valkje Ruby ( ruim 5 weken oud) heb ik sinds zondag en die is echt SUPER tam! Maar ook zij kon al zelf eten toen ik haar ophaalde en ook zij was als jong vogeltje veel in handen geweest en onder de mensen!
Lees het forum er maar op na, hoeveel valkjes super tam zijn zonder met de hand gevoerd te zijn geworden! En de valkjes die het helaas niet gehaald hebben doordat mensen een valkje zo jong namen omdat hij dan beter tam zou worden!

Als hij met de hand gevoerd moet worden, dan is dit noodzaak en dan nog door ervaren kwekers!! Althans : zo zou het moeten zijn!
Verder moet je het natuurlijk zelf weten, maar ik wordt iedere keer weer akelig van de verdrietige berichtjes, zowel voor de mensen alsook voor de vogeltjes, die toch eerst een rottijd doormaken voordat ze overlijden!

Maar nogmaals, evengoed heel veel sterkte en ik hoop dat je binnenkort een jong vogeltje krijgt die wel zelf kan eten maar het heerlijk vind als JIJ het gaat leren hoe fijn het is om een tam vogeltje te zijn!

groetjes, Anita

Marianne

Hoi Linda,

Heel veel sterkte meid met het verlies van je valkje Elvis.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Linda,
Wat verschrikkellijk dat Elvis het niet heeft gehaald :-(
Zelf met de hand voeren kan inderdaad goed gaan maar op de Als je een valkje bij een ervaren kweker
die hart voor zijn dieren heeft koopt zal ie ze nooit eerder meegeven dan dat ze zelf eten.
En je krijgt ze gewoon echt nog supertam in een paar dagen als je een jong valkje koopt.
Je moet jezelf in elk geval niet de schuld geven met wat er gebeurd is daar kan je weinig aan doen maar de grote schuld ligt bij de kweker die ze te snel verkoopt wat mij betreft.
Sterkte in elk geval met het verlies van je valkje.

Groetjes, Paul

linnetje

hey schatjes

wat zijn jullie allemaal lief zeg.
erg bedankt voor jullie berichtjes, ben ik echt blij mee.

een hele dikke zoen van linda

PS. ik neem binnenkort een nieuw valkje die dus zelf kan eten, alleen ik weet niet of ik hem weer elvis zal noemen of anders. Weten jullie nog leuke namen???

Cobie

Hoi linda.

Allereerst sorry voor je valkje. Zonder jou aan te vallen hoop ik dat er nu echt mensen van handopfok terugkomen. Tuurlijk is het leuk, maar zoals je ziet kan het ook mis gaan. En vooral mis gaat het als je geen ervaring hebt. Weer is er een valkje gestorven door onwetendheid. Maar ik snap een kweker ook niet hoor om een valkje dan mee te geven.
Linda ik ben blij dat je nu voor een valkje gaat die al eet.
En deze valk word zeer zeker met de juiste opvoeding heel tam. En voor een mooie naam moet je even op de site kijken, daar staan vele mooie namen.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier