12 mei 2025, 14:44:20

Parels van Croky in/na de rui

Gestart door Barbara, 6 augustus 2003, 05:32:16

« vorige - volgende »

Barbara

6 augustus 2003, 05:32:16 Last Edit: 6 augustus 2003, 05:33:11 by Barbara
Hoi allemaal,

ik heb hier 2 foto's geplaatst van mijn Croky, die qua gedrag 100% man lijkt te zijn, maar nu al weken in de rui is en zo te zien geen parels verliest.... ::) De eerste foto is toen hij 2,5 maand was en de 2de is van een kwartiertje geleden, hij is nu 6 maanden. Ik zie wel wat verschil in de veren vlak boven de grote vleugelpennen, maar er is vooral wat grijs bijgekomen op de nieuwe veertjes, maar het blijven parels.... Wat denken jullie hiervan? Kan dit toch een man zijn of is een zeer macho pop?!

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes,

Barbara

Tara

Hoi Barbara,

Croky lijkt mij toch een man te zijn, maar de parels verliest hij niet in een twee drie, nee hoor, het kan heel erg lang duren. Heel soms verliezen ze zelfs bijna geen parels, maar dat is zeldzaam, maar wacht maar af in de toekomst :).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Barbara,
De parels lijken me wel wat valer dan in het begin, klopt dat of  komt dat alleen op de foto zo over?
Mannen kunnen soms na de tweede of derde rui pas de parels verliezen dus dat kan nog even duren.
Je kan het vaak het beste aan het gedrag beoordelen in dit soort gevallen.

Groetjes, Paul

Barbara

Nou ok, dan ga ik er toch nog maar ff van uit dat het een mannetje is! Maar dat een uitgevallen veer van een gepareld mannetje altijd wordt vervangen door een niet geparelde, gaat dus voor hem niet op in elk geval. De parels zijn niet valer geworden, eerder feller, maar dat komt denk ik omdat er wel wat meer donkergrijs per veer te zien is en het contrast dus duidelijker is geworden. De parels op zijn vleugels zijn wel wat 'rommeliger' geworden.

Barbara

Ff een updat; Croky is echt een man, en dat wee tik niet alleen door zijn superstoere gedrag, maar je ziet het nu ook aan zijn veren, hij verliest helaas zijn mooie parels :( Maar goed, hij blijft dezelfde ondeugende, soms gemene, maar o zo lieve kroelkont!

Stijn dc

hello

nu zie je het inderdaad beter, hij verliest zen pareltjes jammer genoeg!

SDC:D