9 mei 2025, 03:19:13

Wat houdt geelwang precies in?

Gestart door Maaisiej, 1 december 2012, 21:54:44

« vorige - volgende »

Maaisiej

Hoi!

Aankomende week mogen wij ons nieuwe valkje ophalen, echt een prachtige. We hebben ook een DNA-certificaat van 'm gekregen en daarop staat dat hij een 'geelwang opaline cinnamon' mutatiekleur heeft.

Nou spreekt cinnamon natuurlijk voor zich, maar wat is nou het verschil tussen een geelwang en een niet-geelwang zeg maar? :P En wat houd opaline precies in?

In feite niet heel belangrijk voor het kopen, maar ben gewoon nieuwsgierig :)

Larissa

Hoi

Geelwang houdt in dat de vogel gele wagen heeft. Normaal is dit oranje

Opaline is het geparelde

Ik zal je een foto laten zien van een Bont Cinnamon Opaline Geelwang

Maaisiej

Wow haha die lijkt wel erg op die van mij!

Ja logisch leek mij ook dat een geel wang gele wangen ipv oranje heeft. Maar die van mij heeft volgens mij gewoon oranje wangen (hij is 8 weken). Op zijn DNA-certificaat staat wel dat hij geelwang is. Of is dat dan omdat zijn ouders dat zijn?

Hierbij ook een foto (misschien ben ik kleurenblind haha)

Maaisiej

En dat bont is dat dan dat hij op zijn rug naast wit met beige ook geel erdoorheen heeft? Dat heeft die van mij ook namelijk.

sepke

Wat ik zo op de foto zie is het geen geelwang maar misschien split. Op de DNA certificaten die ik krijg staat de mutatie niet vermeld maar alleen het geslacht.

M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

carco

De jouwe is zeker geen geelwang, maar een cinnamon opaline.
Toch maar eens naar foto's van de ouders vragen?
Een dna certificaat wordt door de eigenaar ingevuld, het enige wat zij invullen is het geslacht.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Zyra

Ook ik zie hier totaal geen geelwang in  ???

Hopelijk betaal je niet voor de geelwang mutatie al weet ik eerlijk gezegd niet of en wat het prijsverschil is.

In ieder geval is het wel een heel lief valkje !

Maaisiej

Ja de eigenaar had de mutatie enzo zelf erop gezet. Ik heb er in ieder geval niet voor betaald :) Ik had vorige keer pech met een zieke valk (wildkleur) en mocht 'm zeg maar 'omruilen' voor deze. Zelfde prijs dus, 45 euro incl certificaat (die dus niet helemaal klopt haha).

En ja het is inderdaad een hele lieve valk! Houd erg van kroelen en wilt elke seconde bij je zijn, zelfs over de rug pakken vind ie niet erg en hij is pas 8-9 weken :) Wel een knager trouwens, zijn alle valken dat op die leeftijd? Beetje off topic trouwens sorry :P