2de valk erbij, bij een mannetje 4jaar oud

Gestart door Rocko, 4 december 2012, 10:16:29

« vorige - volgende »

Rocko

4 december 2012, 10:16:29 Last Edit: 12 december 2012, 09:53:09 by Rocko
Ik heb een valkje van 4,5 jaar oud.
Heel tam, erg gericht op mensen, beetje eigenwijs.

Wij willen graag een (jong?) popje of man erbij halen.

Natuurlijk zetten we ze de eerste paar weken in aparte kooien.

Iemand tips, opmerkingen etc?  ;D altijd welkom

Samm

Hai Rocko,

Je hebt het valkje zelf ook al een hele lange tijd?

Het is wel een goed idee om ze eerst in aparte kooien te zetten om ze aan elkaar te laten wennen. Dat hebben wij ook gedaan.

Valkjes die heel erg lang alleen zijn geweest kunnen in het begin moeite hebben om de aandacht die je geeft te delen en erg jaloers zijn.

Wat belangrijk is dat je het oudere valkje veel aandacht geeft en vooral nog niet het nieuwe valkje in zijn kooi er bij zet.
Dat is zijn territorium en hij beschouwt de nieuwkomer als de concurrentie.

Laat ze buiten de kooi kennis met elkaar maken. Zijn ze eenmaal aan elkaar gewend zet ze dan met zijn 2en in de nieuwe kooi.

Een popje is geen probleem. Ze zullen wel een stelletje gaan vormen.

Soms gebeurt het dat het tussen 2 valkjes niet klikt maar dan moet je de moed niet te snel opgeven ;)

groetjes Sam

Rocko

7 december 2012, 19:32:27 #2 Last Edit: 12 december 2012, 09:52:40 by Rocko
ik heb dit valkje al meer dan 4 jaar.. wij zelf willen er een bij, niet omdat hij tekort komt ofzo..

we zitten ook aan een mannetje te denken.. en dan helaas wel grotendeels apart in kooien maar dan wel naast elkaar

;D

carco

Altijd apart in een kooi is zeer ongezellig voor de vogel omdat het groepsdieren zijn. Wat is de rede hiervoor?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




milaja

2 mannen kunnen ook heel goed vriendjes worden hoor.

sepke

Wij zijn ook begonnen met 1 valkparkiet (man ) waar we later een jonge valkparkiet bij geplaatst hebben. Bleek ook een man te zijn. Ze zitten nu inmiddels al enkele jaren in de voliere met andere valkparkieten maar vormen nog steeds een koppel.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Rocko

10 december 2012, 11:05:27 #6 Last Edit: 11 december 2012, 07:56:02 by Rocko
omdat ons valkje soms aan antibiotica zit, en dan kunnen ze niet samen in 1 kooi

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Rocko

nee zeker niet altijd, maar regelmatig, voorschrift dierenarts

carco

Wat heeft ie dan als ik vragen mag?
Ik weet niet of het iets besmettelijks is? Want als hij ab moet kan je ze in die tijd apart zetten of misschien aan Rocko druppels toedienen ?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Rocko

hij heeft nierproblemen, dus hij heeft daardoor altijd waterige ontlasting,

regelmatig krijgt hij een kuur

de AB moet dan in zijn drinkwater gemengd worden, dus als er een ander valkje bijkomt.. drinkt die ook van het AB water terwijl dat niet nodig is

ik zou in principe tijdens die kuren rocko apart kunnen zetten ja.. en erna weer samen