28 maart 2024, 22:08:23

Punky

Gestart door Supersmoeltje, 23 november 2012, 11:43:08

« vorige - volgende »

Supersmoeltje

Als eerste wil ik zeggen, wat een leuk forum en wat een nuttige tips staan hier.
Het lijkt mij leuk om een dagboek bij te houden.

Sinds gisteren zijn we de trotse eigenaar van een valkje. Ik heb hem in de dierenwinkel gekocht waar hij in de middag altijd de vrijheid had om op een mooie boomstam te zitten met andere vogels. Hij was nog de enigste in zijn soort.
Punky kwam gelijk bij me zitten en ook nog op mijn schouder. Ik was gelijk verkocht en voordat ik het wist had ik een aanbetaling gedaan zodat ik zeker wist dat hij niet verkocht zou worden.

De volgende dag heb ik een kooi gehaald. Een grote waarvan de kooi ook aan de bovenkant open kan. En heb de kooi helemaal ingericht, klaar om Punky te gaan halen.

Aangekomen thuis met Punky, deed ik de doos open en dat vond hij niet zo leuk. Het duurde dan ook wel even 5 min. voordat hij er vrijwillig uit kwam zonder dat hij blaast.
Hij kwam gelijk op me vinger zitten en ik ben lief tegen gaan praten. Daarna heb ik hem in alle rust hem in zijn nieuwe kooi gedaan.

Paar uurtjes later merkte ik dat hij er graag uit wou. Dus ik heb hem bij mij gezet op zijn vogeleiland, want ook die had ik gekocht. Hij heeft uren bij me gezeten. Heel snel ging hij al praatjes krijgen, en geluiden maken. Op me vinger en op mijn schouder. Ik stond eigenlijk verbaasd hoe goed hij dit al deed na een hele verhuizing van winkel naar mij. Maar hij lijkt het leuk te hebben hier :-)
De nacht is ook goed gegaan.

Deze ochtend is hij weer lekker aan het zingen en doen. En maakt hele grappige geluiden.
Ook hebben we hem aan onze kat voorgesteld en dat ging ook erg goed moet ik zeggen. Beter dan verwacht. Punky ging voor hem zitten en was ook totaal niet bang.
Het lijkt er op dat Felix het ook wel best vind. Maar zolang ik het allemaal nog niet zeker weet hoe deze 2 vriendjes op elkaar zullen reageren zet ik Punky wel even in een andere kamer als ik weg ben.
Felix onze kater is vaak bij de buurvrouw en slaapt daar ook. Dus als dit gebeurd kan Punky de hele dag uit zijn kooi  :D


Kiko-Okkie

Leuk, ben benieuwd hoe de komende dagen gaan verlopen, het is en blijft een hele belevenis zo met vogeltjes.

Groetjes angela

Supersmoeltje

23 november 2012, 23:53:38 #2 Last Edit: 24 november 2012, 00:00:49 by Supersmoeltje
Vandaag ging het ook super goed. Hij is de hele middag uit zijn kooi geweest en hij vind het erg leuk om op mijn schouder te zitten. We hebben er een spelletje van gemaakt.
Ik zeg kom en dan gaat hij op me vinger zitten, rondje lopen door de kamer en weer terug zetten.
En dit keer op keer opnieuw, hij had er echt schrik in leek wel :-)

Verder heb ik hem vandaag alles zien doen, eten, drinken, tikken, en veel geluiden heeft hij gemaakt, waaronder een soort of gelach en een hondjes geluid (een puppy die blaft) zo leek het. Moest er echt om lachen! Hij komt natuurlijk uit een dierenwinkel dus het zou heel goed kunnen

Hier een foto met Punky op mijn schouder

Joep

Wat een leuk valkje.
Veel plezier met hem.
Leuke foto van jullei beide