25 april 2024, 12:00:30

Bomen en planten in de voliere?

Gestart door BaileyB, 30 november 2012, 10:26:20

« vorige - volgende »

BaileyB

Goedemorgen,

Aankomend jaar gaan wij een voliere bouwen voor onze (op dit moment) 2 valkjes en 1 kakariki.

De voliere zal 7,8 meter lang worden en 1 meter diep met in het midden een soort erker waar de voliere dus dieper is als dat.

Nu zou ik erg graag de voliere willen beplanten en 1 of meerder bomen en verschillende planten willen gaan planten waar de vogels lekker mee kunnen spelen maar misschien zelfs nog iets van besjes uit kunnen snoepen? Omdat ze de planten en bomen natuurlijk zullen slopen is het belangrijk dat de boom/plant snel groeit maar niet te groot wordt omdat ie anders de voliere kapot kan maken.

Nu is dus mijn grote vraag. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand welke bomen en planten ik kan gebruiken?

Groetjes Bailey

sepke

Allerlei soorten fruitbomen is een optie.



M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

*Yvon

Hoi

Je kan wel wat begroeiing erin zetten,maar helaas zal dat helemaal kaal gevreten worden.
Ze slopen nml heel graag waardoor de begroeiing niet meer mooi toont.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

BvZwolle

Citaat van: *Yvon op  1 december 2012, 12:20:15
Hoi

Je kan wel wat begroeiing erin zetten,maar helaas zal dat helemaal kaal gevreten worden.
Ze slopen nml heel graag waardoor de begroeiing niet meer mooi toont.  ;D

Groetjes Yvon



Helemaal mee eens! Ik zou gewoon van een fruitboom een paar mooie grote takken of stronken zoeken en die in de voliere neerzetten en als je ervoor zorgt dat er geregeld verse wilgentakken opgehangen worden, zullen ze zich volledig op hun gemakkie voelen! Zeker als de wilgentakken vol met bladeren zitten, zijn ze er niet weg te slaan (natuurlijk niet proberen ;))!