Ultrasone Muizenverjagers vervelend voor valkje?

Gestart door Maaisiej, 4 december 2012, 10:39:45

« vorige - volgende »

Maaisiej

Hoi,

Wij wonen in een oud studentenhuis en hebben nooit muizen gehad totdat ons lieve valkje bij ons kwam wonen.
De muizen zijn duidelijk verzot op vogelvoer, ze klimmen zelfs in de kooi.

Nou vindt kan ik het niet over mijn hart krijgen om ze dood te maken, ze zijn echt té schattig (ook al kakken ze mijn fornuis en alles onder met muizenkeutels grr)
Ik heb met een muisvriendelijke val al 9 muizen gevangen, maar het lijkt of er ondanks dat toch steeds meer komen! Hebben meer mensen hier last van?

Nou zag ik al een oud-topic over ultrasone muizenverjagers maar daar waren de meningen over verdeeld.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ze zijn best duur dus zo maar even uit proberen is niet echt te doen als ik ze niet terug mag brengen.

Maaisiej

6 december 2012, 19:09:28 #1 Last Edit: 6 december 2012, 19:42:52 by Maaisiej
Please, iemand!!? :( Ik word echt helemaal gek van die muizen! Ben ook bang dat mijn valkje er ziek van kan worden!

Zou muizengif anders ook een oplossing kunnen zijn? Ben dan namelijk wel bang dat het op de een of andere manier bij mn valkje terecht komt.
Ze snoepen voornamelijk van het voedsel wat ons valkje op de grond strooit. Zijn er ook 'knoei'vrije bakjes? Ik veeg 2 keer per dag voer op, met daartussen een hoop muizenkeutels.

Groetjes Maaike en Figaro (die nu mijn toetsenbord aan het kaalplukken is55 ::))

carco

Ik heb pas iets gelezen hierover en meen dat het geen kwaad kan voor je valkjes.

http://www.ongedierteplaats.nl/pestbye-geavanceerde-muis-verjager-hele-huis-p-22493.html

Onderaan staat het. Is bij mij geen optie, heb ook knaagdieren in huis.
Je kan ook gif neerzetten waar de valkjes niet komen of klemmen?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!