valk met dwangstand koppie naar rechts.....

Gestart door Annet Vliet, 24 oktober 2003, 02:45:54

« vorige - volgende »

Annet Vliet

Ik heb een valkparkiet van net 2 maanden oud en sinds een paar dagen heeft hij/zij een dwangstand van zijn/haar koppie naar rechts. Ze (voor het gemak) kijkt dus echt met haar linkeroog naar het plafond. Ze heeft eigenlijk vanaf het moment dat ik haar gehaald heb niet gevlogen, ik heb ook altijd het idee gehad dat ze blind is (maar wel licht en donker kan zien) en nu zit ze dus met haar koppie naar rechts. Ik ben bij de dierenarts geweest (had al oogdruppels gehaald omdat ze volgens mij ontstoken ogen had), ze heeft een antibioticaprik gehad en ik heb ook antibioticadruppels gehad, maar het verbetert niet. Ze heeft geen krachtsverlies in haar pootjes, maakt verder totaal geen zieke indruk, maar beter wordt het niet. Ze is dus nergens tegenaan gevlogen of ergens vanaf gevallen dus dat kan het niet zijn. En een middenoorontsteking moet reageren op antibiotica, dus ik denk ook niet dat het dat is. Is er iemand die hier ervaring mee heeft, want de dierenarts had het ook nog nooit gezien en ik heb haar altijd al een beetje typisch gevonden (ik heb nog drie andere tamme valken van 7 en 3 jaar en nog eentje van twee maanden oud). Wie o wie kan mij goed advies geven?

mastolk

Hallo Annet,

Ik heb er geen ervaring mee, maar het klinkt allemaal heel vreemd. Misschien kun je dr Feld eens bellen (nummer staat bij het kopje Dierenartsen). Hij is een hele goede vogelarts, in Amersfoort. Ik weet niet waar je woont, maar telefonisch wil hij je ook altijd te woord staan!
Misschien een optie?!

Groetjes en succes ermee, Margrietha

Marianne

Hallo Annet,

Het klink een beetje vreemd, ik heb er ook totaal geen ervaring mee.
Ik wil je alleen even heel veel succes wensen met je valkje.
Laat je nog even weten wat het is, als je daar zekerheid over hebt........ kunnen we weer wat van leren.

Groetjes Marianne