Pop al 6 jaar jong...maar alsnog kameraad erbij?/

Gestart door Marian2011, 29 november 2012, 14:56:10

« vorige - volgende »

Marian2011

Hallo ik heb een vraag en hopelijk kan iemand mij meerdere tips geven..

Ik heb namelijk een prachtig eigenwijze redelijk handtamme pop die in april volgend jaar alweer 7 jaar wordt.
Ik heb in het verleden een kameraadje voor haar gekocht toen ze 3 jaar was...maar daar zat totaal geen klik tussen die 2.
Het was een jonger mannetje die over domineerde..heb het een half jaar geprobeerd met die 2 maar werd niet betere situatie op, Florijn (pop) ging er zeer slecht uitzien van de stress...dus heb ik heb gegeven aan een kameraad waar hij (de man) zich helemaal thuis heeft kunnen gaan voelen.
Maar ik zit nog steeds met gedachte om alsnog een kameraadje te halen voor Florijn.
Maar ze is verder altijd gewend alleen te zijn.
Ze heeft wel een tijdje bij een andere valk iingezeten...die ze kende van logeerpartijtjes... ;)
En dat ging heel goed...maar liet nog niet alles toe...beetje bangig..maar ging wel heel goed.
Maar ik twijfel dus om toch nog een vriendje bij te halen...zo ja ....welk soort....kleiner...wel wat ouder...maar niet te jong...valkje...geen valkje....wat kan ik het beste doen??????????????

groetjes marian en florijn

Marian2011

ik hoop toch dat iemand een keer reageert....dan alleen maar leest..

Marian2011

pleassseeeee....anyone??? niemand enkele tips???

Rianne

Zeker geen andere soort. Misschien moet je het wennen aan een kameraadje wat langzamer opbouwen. Dus eerst in 2 aparte kooien die je steeds dichter bij elkaar zet.

Marian2011

Dat had ik in het verleden ook geprobeerd.
Maar dat hielp ook niet.
Denk gewoon dat het een verkeerde match was.
Ik hou gewoon mijn ogen en oren open voor marktplaats enzo...als er toevallige een wat oudere valkje moet herplaatst worden...maar dan wel in de redelijke buurt waar ik woon.
En ik denk dat dit het beste is : een mannetje...wat ouder dan 2 jaar..wel jonger dan Florijn...en het liefst handtam...want dan is hij niet zo wild als hij moet wennen  ;)