12 mei 2025, 11:55:25

Wat is wijsheid

Gestart door Steven2011, 5 november 2012, 14:19:10

« vorige - volgende »

Steven2011

Ik heb gisteren een berichtje geplaatst bij het topic herplaatsing wat betreft mijn valkje.

Mijn valk staat bij mijn ouders thuis, ik woon zelf op kamers in Tilburg, voor studentenkamer begrippen heb ik een ruime kamer van 30m. Ik vind het zelf zo erg dat ik hem weg moet doen dat ik zit te twijfelen om het valkje bij mij in Tilburg neer te zetten. Nou is het wel zo dat ik niet de hele week in Tilburg ben vanwege mijn werk. Is het een idee om een jong valkje erbij te zetten (kooi is ruim genoeg) zodat mijn valk niet zo eenzaam zal zijn als ik hem in Tilburg zou neerzetten. Of zouden dit teveel stress opleveren voor mijn valk..

Ik zou graag jullie advies/mening/ervaringen hierover weten..

Alvast bedankt!

carco

Als je de mogelijkheid hebt om je valkje mee te nemen zou ik dat lekker doen en inderdaad een vriendje erbij nemen voor haar.
Dit hoeft natuurlijk niet perse een jonge vogel te zijn.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Steven2011

Ja het liefst neem ik hem dus mee, het zal wel heel erg wennen zijn dan. En een nieuwe omgeving en een maatje erbij.

Hoe zit het trouwens met valkparkieten houden in een kleinere ruimte, ik hoor dan gelijk verhalen over ongezond/stof etc..?

BvZwolle

Genoeg ventileren, niet roken op de kamer, als je in je kamer kookt gebruik geen anti-aanbakpannen... ::)
Zie het als een goede stok achter de deur om je kamer regelmatig schoon te maken!! ;)
Vergeet niet met eventuele huisgenoten te overleggen!! Niet iedereen wil op de vroege ochtend wakker worden van het valkengeluid, zeker niet na een avondje zuipen!!  :censuur
Succes!!!