Koppels uit elkaar halen buiten kweekperiode

Gestart door Huuskes, 17 oktober 2012, 13:38:16

« vorige - volgende »

Huuskes

Hallo liefhebbers, mij is als advies gegeven om de koppels uit elkaar te halen als het broedseizoen is afgelopen. Dit omdat ik iemand heb gesproken die mij dit als advies gaf. Ik heb dit jaar het probleem gehad dat de valken erg slecht hebben gebroed, eieren uit het nest gegooid en ook kapot gepikt. Graag jullie advies hierin, ik zal binnenkort ook nog wat foto's plaatsen van wat jonge valkjes waarvan ik het geslacht niet zeker weet. Groeten Berry

smiley

Hallo Berry

Wat een vreemd advies!!! valkparkieten blijven hun hele leven samen .
Ze vormen koppeltjes en die zou je dan uit elkaar halen in de winter alleen omdat ze niet goed hebben gebroed  ???
Heel veel kwekers hadden dit jaar problemen met de kweek ,en waar door het komt niemand weet het ..
En niemand van deze kwekers zullen hun koppels uit elkaar halen .
Laat je koppels maar lekker samen blijven !! Daar blijven ze het gelukkigst door ....

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Rianne

Dat valkparkieten hun hele leven hij elkaar blijven is niet waar, ze zijn ook niet monogaam. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Als je niet doelbewust aan het kweken bent, zou ik ze bij elkaar laten. Anders is omkoppelen wel eens de moeite waard, maar dat zou ik dan alleen doen als het volgend kweekjaar weer mislukt. Een eerste jaar of met nieuwe koppels wil het nog wel eens misgaan.

carco

De uitzondering is eerder de regel hoor.
Het zijn wij mensen die constant de koppels uit elkaar trekken omdat we zo nodig nieuwe koppels willen maken.
Daardoor kunnen ze niet goed koppelen.
Toevallig heb ik inderdaad dit jaar een man gehad die vreemd ging na 6 jaar met zijn popje samen te zijn, maar toch kiest hij weer voor haar.
Ik zou ze dus zeker niet scheiden.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Huuskes

Hallo beste mensen,

Ik laat ze dus maar lekker samen zitten, wel apart dat een hoop kwekers problemen hebben gehad dit seizoen, weers invloed?.  Bedankt voor de reacties allemaal!!.   Gr Berry