25 april 2024, 09:24:31

Ik ben..

Gestart door Heppie, 18 oktober 2012, 19:17:39

« vorige - volgende »

Heppie

Hallo ik ben Heppie, en ik heb sinds gister een valkparkiet, genaamd Mikkie.
Het was een gevonden vogel die door niemand werd opgeëist en ik werd gebeld of ik hem wilde hebben omdat mijn eigen valkje  ontsnapt is, (sinds 23 sept).
Mijn vermiste advertentie stond op mp, en via daar werd ik benadert. (diertje is van dit jaar en geringd)
Toen ik hem gister ophaalde, zag hij er erg actief uit, en ik zag niets aan hem dat er iets mis kon zijn.
Vanmorgen zag ik pas dat er iets mis was,; diaree, bol zitten, staart omlaag en gewoon helemaal uit zijn hum.
Helaas is het diertje dus behoorlijk ziek, en ben met hem naar de DA gegaan (vogelarts in den haag) Die heeft hem een injectie met vitaminen gegeven , ik moet het diertje elke 2 uur pap geven (6xpd) en elke dag 2 druppels antibiotica.
Tis niet echt een vrolijk verhaal maar ik kan nergens steun vinden, ik hoop het hier een beetje te krijgen want mijn hart huilt als ik hem zo ziet zitten
Nu is zijn ontlasting raar oranje, ik vermoed dat dat is van de pap of vitaminen, ik moet morgen ochtend bellen naar de da, maar ik denk niet dat ie het gaat redden.
Hou hem warm met een warmtelamp, sorry voor dit drama, maar ik weet ff geen raad meer zeg maar
groet, Heppie

Rozzy-lee

Hoi Heppie. Welkom hier. Is inderdaad niet echt een best begin maar we zullen er maar het beste va hopen. Succes.

kwalletje

Welkom op het forum! Jammer van het tragisch begin van je nieuwe maatje.. Hopelijk vind je hier de juiste informatie om je nieuwe valkje er bovenop te krijgen.

Sterkte ermee, en houd ons op de hoogte..