2 mei 2025, 21:45:44

hoelang wachten

Gestart door jeremy92l, 22 oktober 2012, 12:30:02

« vorige - volgende »

jeremy92l

halo ik heb van gisteren een valkparkiet gekocht maar ik vraag me af hoe lang dat ik zou moeten wachten voor dat ik kan beginnen hem tam te maken... en hij blaast ook naar me als ik voor bij kom is dat normaal mvg  ???

Rocko

Hoi Jeremy,

Ik zou je valkje sowieso de eerste paar dagen lekker laten wennen aan de kooi, omgeving en geluiden.

Op een gegeven moment kun je het kooitje eens openzetten.. zorg dat de ramen/deuren gesloten zijn natuurlijk. Praat/fluit vooral veel tegen hem zodat hij ook aan jou kan wennen.

Als hij er zelf uitkomt en een plekje uitzoekt om te zitten.. kun je eens proberen met wat trosgierst naar hem toe te gaan en hem ervan laten eten.

Wanneer je dat al lukt.. ben je al een hele stap vooruit.

Tip: de aanhouder wint  ;D en geduld...

Rocko

oja.. dat blazen is heel normaal.. hij kent je niet en dat is zijn reactie daarop.

Hij zal dit ook gaan doen als hij andere vreemde mensen/spullen ziet.

Dit is natuurlijk gedrag van een valkje... en zal minder worden als hij tammer is..

mariska79

Ik zou hem eerst proberen te leren op de vinger zitten in de kooi.. anders wordt het echt een probleem om hem te vangen als ie er eenmaal uit is. hier een link met tips hoe je het beste kunt beginnen http://www.valkparkiet.com/nl/files/tammaken.htm.
heel veel succes