28 maart 2024, 15:11:35

hoi ik heb een klein vraagje

Gestart door adam, 9 oktober 2012, 11:54:14

« vorige - volgende »

adam

hoi ik heb een vraagje ik heb een voliere gebouwt buiten met een nachthok. en ik heb er nu valkparkieten in zitten en de nachthok heb ik geisoleerd met piepschuim en een plaat, tegen aan alle kanten maar nu is me vraag zou dat genoeg zijn voor de winter dat het er warm is? als dat niet zo is wat kan ik dan nog erbij doen in de nachthok dat het er snachts warm is, en waar kan ik dat dan halen? want ik ben pas begonnen met valkparkieten dus ik weet niet of ze tegen de kou kunnen

alvast vriendelijk bedankt
adam

mariska79

Hoi Adam
Om te beginnen heb ik elf geen volière buiten maar heb ik hier wel het een en ander gelezen http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39107.msg703534.html#msg703534

zo zijn er nog meer topic's, als je met de zoek functie (op de balk bij log in) kan je heel veel info vinden!!

veel su6

Rianne

Hoi,

een nachthok kun je beter niet verwarmen, mocht je dat wel doen kun je het beter rond de 1-5 graden houden, anders is het temperatuurverschil met buiten te groot.
Valkparkieten kunnen heel goed tegen de kou, mits ze tochtvrij zitten. Ik heb zelf geen nachthok en dat gaat al jaren goed :)

Zyra

Citaat van: Rianne op  9 oktober 2012, 12:18:27
Hoi,

een nachthok kun je beter niet verwarmen, mocht je dat wel doen kun je het beter rond de 1-5 graden houden, anders is het temperatuurverschil met buiten te groot.
Valkparkieten kunnen heel goed tegen de kou, mits ze tochtvrij zitten. Ik heb zelf geen nachthok en dat gaat al jaren goed :)


Doe jij dan iets tegen de tralies aan voor regen/ijzel/sneeuw bijvoorbeeld? Ik lees wel eens van die rietenmatten of plexiglas tegen de tralies aan in de winter.. Misschien is dat wel nodig?

Rianne

De achterkant staat tegen een schutting en is verder dicht gemaakt met plexiglas. Tegen de voorkant staat een wilgenmat, de ene zijkant staat tegen het schuurtje en tegen de andere hebben we een schutting en plexiglas bevestigd :)

adam

ok erg bedankt voor de info maar me nachthok is heelemaal geisoleerd  daar komt geen wint in en de achterkant van me voliere heb ik een plaat en aan de zijkanten van de voliere heb ik plexiglas en de voorkant is open.

adam

oja en in het nachthokje heb ik ook nestjes gamaakt is het erg als ik daar hooi of zaagsel in doe als ze er in zitten of is adat niet handig vanwegen de ongedierte?



mvg