29 maart 2024, 12:08:08

verschil gewicht man en pop?

Gestart door Sharon_*, 10 oktober 2012, 15:12:12

« vorige - volgende »

Sharon_*

ik heb nu 2 valkjes van +- een half jaar oud, nu vermoeden wij dat 1 een man is en 1 een pop.
het popje weeg momenteel 102 gram
en het mannetje 120 (best veel) het valkje waarvan we vermoeden dat het een mannetje is is ook zeer breed gebouwd. nu was mijn vraag, heeft dit verschil van gewicht ook te maken met het geslacht van het valkje? mvg sharon
Hou van mijn lieve Peanuts en Pip

smiley

hoi hoi

Als je kan zou ik even een foto plaatsen van de 2 valkjes ...
Mijn ervaring is dat juist mijn popjes iets zwaarder zijn ..maar dat is mijn ervaring hoeft niet altijd zo te zijn .
Als ze pas een half jaar oud zijn is het vaak nog niet te zien of het mannen of poppen zijn .

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

lotteeeu

tegen mij hebben ze gezegt dat een valkje tussen de 100 en 120 gram mag wegen :)

Sharon_*

hoi, het vogeltje van 102 gram zou haast wel een pop moeten zijn aangezien ze de laatste tijd vaak broeds is.
Hou van mijn lieve Peanuts en Pip

Lin

Hoi, was het maar aan gewicht te zien, maar dat zegt niks. Ik ben ook benieuwd naar een foto liefst een hele oude en een nieuwe en kan je wat meer over het gedrag vertellen?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sharon_*

Hoi.
Peanuts is het valkje waarvan wij vermoeden dat het een popje is. ik heb haar gekocht bij een kweker toen ze 5 weken oud was. ze kon toen net zelfstandig eten, ze is nu rond de 6 maand oud. ze is naar mij toe een echte knuffel en doet t liefst de hele dag niks anders dan bij je zitten om geknuffeld te worden. naar anderen is ze soms eenkennig. we vermoeden dat het een vrouwtje is omdat ze niet fluit en de laatste tijd vaak broedgedrag vertoont.

Pip is het valkje waarvan wij vermoeden dat het een mannetje is. het is een heel stoer valkje met een grote gele kuif! ik heb pip gekregen toen hij net 2/3 weken was. mijn buren hebben hem gekocht bij een kweker maar na 2 dagen hebben ze besloten dat ze er niet mee verder wouden dus heb ik besloten Pip over te nemen. Ik heb hem zelf groot gebracht met handopfok. het is een heel lief vogeltje die het liefst de hele dag aan het spelen en breken is. Hij bepaald wat hij wil en wanneer lekker eigenwijs dus! Pip is nu ongeveer 5 maand oud en begint sinds een maandje een beetje te brabbelen-fluiten

Pip is het bonte valkje en peanuts het geparelde valkje


peanuts en pip. pip was hier ongeveer 3 weken oud


Pip nu


Pip nu


Peanuts nu


Peanuts nu
Hou van mijn lieve Peanuts en Pip