3 mei 2025, 14:03:16

Kleurenmutatie?

Gestart door WendysPinoValk, 24 september 2012, 20:07:11

« vorige - volgende »

WendysPinoValk

Hallo allemaal,

Ik heb een jong valkje gekocht maar weet niet precies hoe ik deze kleur die deze heeft moet noemen?

Weet iemand welke kleuren mutatie deze heeft! en blijft dit zo of wordt het na verloop van tijd anders?
Ik heb zijn foto als bijlage toegevoegd..

Groetjes Wendy

Savanna-c

Het is een wildkleur opaline oftewel wildkleur gepareld, en het ligt er aan als het een man is zullen de parels verdwijnen na en aantal ruien, als het een pop is blijven de parels haar leven lang.

Eeen hele mooie mutatie, ik heb er ook 1 :)

mariejj

Het is een  opaline geelwang  of een opaline bleekmasker  (het verschil tussen geelwang en bleekmasker is op een foto niet te zien.)
Weet je wie de ouders zijn?

Manouk

Denk je echt bleekmasker of geelwang??

Ik haal dit er niet echt uit... vind het eerder gewoon een opaline, maar met gewoon wat lichtere wang.

maar dat kan ik verkeerd hebben ;)

Ziet er wel vreselijk lief uit.............

WendysPinoValk

Ik heb geen idee wat zijn ouders voor kleur zijn. Ik heb hem bij een handelaar vandaan die niet zo goed is voor zijn vogels.. Zijn kuif is dan ook kapot gepikt door andere vogels maar groeit nu gelukkig al terug. Het is nog een baby van ongeveer 8 weken oud.

mariejj

Ja Manoek, op mijn laptop ziet de wangvlek helemaal geel,  ik zie geen oranje?

Misschien dat Wendy het in het echt beter kan zien,
Is de wangvlek zoals deze helemaal geel:

Of zoals deze oranje?

Bert_85

Het is wat gissen, maar ik denk ook dat het een opaline is met een lichte wangvlek, zonder dat hij daarom bleekmasker of geelwang is. Met de jeugdrui wordt het wellicht duidelijk.
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

carco

Ik zie ook een gewone opaline valk, de wangvlek is wat flets, maar geen bleekmasker of geelwang. De wangvlek is vrij klein.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Savanna-c

Ja idd volgens mij komhet gelege meer door de flits, Heb je misschien ook nog een andere foto?

WendysPinoValk

25 september 2012, 19:19:33 #9 Last Edit: 25 september 2012, 19:33:58 by WendysPinoValk
Heb op moment geen andere foto maar zijn wang is wel echt oranje en geen geel, maar wel heel licht oranje. Ben bezig hem tam te maken :P.. iemand tips!

Savanna-c

Zonder andere vogels in de buurt is het makkelijker en wordt hij minder afgeleid, in een kleine ruimte helpt ook wc ofzo, tip van iemand van facebook maar klinkt logisch dan kunnen ze niet weg :)

Wel succes!

En dan is het echt een wildkleur gepareld/opaline net als mijn Ruki (Roekie)

:)