28 maart 2024, 13:41:39

Jong vroeger kopen

Gestart door lockie+flip, 7 april 2003, 22:43:34

« vorige - volgende »

lockie+flip

Als je nu een jong koopt als het 4 weken is wat moet je dan met dat jong doen dus als het no gniet zelfstandig kan eten? :-/ :'( ::) ???

Hanna

Als je nog nooit een jong met de hand gevoerd hebt, raad ik je aan om nog een tweetal weken te wachten.  Ik had ook nog geen ervaring met handopfok, maar wou het wel eens proberen.  Daarom heb ik gewacht tot Niels 6 weken was.  Hij moet nu wel nog met de hand gevoerd worden, maar het is al veel minder riskant geworden dat hij zou sterven door een verkeerde manier van voeren.  Nu, ik heb geluk, want ik heb hem maar 2 dagen met een spuitje moeten voeren.  En vanaf toen at hij zelf zijn papje.

Lique

Ik raad het je af hoor, ik zou gewoon een valkje nemen, die al wel net zelfstandig kan eten. Die worden net zo tam.

Mirjam-Moniek

Angelique heeft wel gelijk hoor. Voor een tamme vogel hoef je er niet eentje te kopen die je nog zelf moet voeden. Ik kreeg Jimba toen hij 8 weken oud was en ik had hem met een paar dagen tam. Hij kwam nog wel uit een buitenvoiliere.
De man van wie ik haar gekocht heb, gaf me 1 tip: "Er veel mee bezig zijn." Als je dat doet krijg je de vogel zo tam.