12 mei 2025, 02:03:29

valk alleen een kwelling of niet?

Gestart door jeremy123, 14 januari 2013, 13:38:41

« vorige - volgende »

jeremy123

Ik heb ergens gelezen dat het voor valkparkieten een kwelling is om alleen te zijn is dat waar want zo ja moet ik dan bij mijn tamme pop een tam mannetje dan?

Reactie zijn van harte welkom

Tamara8

Hee,

De valkparkiet is een gezelschapsdier dus ze leven van nature in groepen. Het fijnste is altijd om 2 valkjes te hebben, ze spreken elkaars taal en zo heb je ook meestal het punt van verveling verholpen.

Jij bent natuurlijk niet de hele dag thuis, maar de valkjes hebben elkaar dan.

Je hoeft niet perse een man bij een pop te doen. 2 van het zelfde geslacht is meestal ook geen probleem.

succes!

jeremy123

Bedankt voor de reactie heb er veel aan ;D

BiancaS

Ik heb 2 grasparkieten (mannetjes) en 2 valkparkieten, dit gaat al jarenlang perfect en ik zou niet anders willen. Eerst had ik 2 valkparkietpopjes dit ging perfect en nadat 1 popje is overleden kocht ik er een jong valkje bij, dit blijkt nu een man te zijn. Chico laat meer van zich horen dan mijn popjes altijd van zich laten horen. Ik ga met gerust hart werken en maak je niet ongerust....als je tijd in ze steekt worden ze net zo tam als ze met zijn 2-en zijn. Met tam bedoel ik ook echt tam...de hele tijd bij je willen zitten op hand schouder hoofd...maakt niet uit, in je bord pasta ploffen om mee te eten, vastpakken zonder bijten, kroelen achter de oren en nek etc. Bovenstaande geld ook voor mijn grasparkietjes. Iedereen mag het zelf weten maar ik ben een voorstander van minimaal 2 vogels van hetzelfde ras bij elkaar in kooi als gezelschap.

Rocko

Wij hebben onze valk alleen. Hij heeft een supergrote kooi met veel speeltjes. Hij mag elke dag een paar uur los.. de woonkamer is zijn speelparadijs.

Mijn vriend werkt fulltime en ik parttime.. dus hij is enkele dagen alleen... de radio aan.

Een valkje alleen gaat prima.. maarrr geef hem wel genoeg aandacht!

Alexandra

ik ben ook een voorstander van met zn tweeen ... sluit me helemaal aan bij tamara ...

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Rocko

tuurlijk, 2 is altijd beter dan 1..

maar alleen zijn is geen kwelling voor het valkje (als hij genoeg aandacht krijgt van de baasjes)

Anita62

Hallo;
Dan had ik net een probleem met opeens 2 valkjes.Na 8 jaar kreeg ik eerst een pop van mijn vriendin ( was tam en ook 8 jaar) maar pikte mijn schat op de neus en flink gewond.Dat heb ik nog kunnen redden maar de pop gaf ik wel weer terug aan haar want jaloezie kon ik echt niet erbij hebben.Toen een man gekocht amper 8 weken en dat klikte pas na 4 maanden wonder boven wonder.
Ze konden niet meer zonder mekaar.Helaas ging het zó goed dat de pop ernstig ziek werd en ik dit te laat merkte.Ze bleek legnood te hebben.Is ook gestorven op 1 okt.2012 bij mij.Dat verdriet blijft en ik mis haar ontzettend,ze was echt handtam.
Na een lang ziekbed van mezelf heb ik sinds gisteren een nieuwe pop van 1 jr.oud en zou tam zijn.Dus afwachten en effe laten wennen in huis en bij mij.
Als er tips zijn van harte......Gr.Anita  ;)

jeremy123

ik heb inmiddels een tweede valkje er bij gekocht en dat klikt heel erg goed ze kunnen het heel goed samen vinden en zijn zins kort de dikste vrienden.