8 mei 2025, 02:03:13

Valkje Linker Poot Opgezwollen

Gestart door ruben08, 25 februari 2011, 16:27:53

« vorige - volgende »

ruben08

Hallo,

Mijn Valkparkiet (Bertje, Man) zijn linker Poot is opgezwollen.
Als hij loopt/stapt, dan loopt hij op 1 poot & mankt zo wat ;s.
Op zijn linker poot zit zijn ring, & net onder de ring is het gezwollen, kan het daardoor zijn? (ik denk het niet )

Hopelijk kunnen jullie mij helpen ;)
Ruben08
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^

Rianne

Kun je zien of de ring helemaal vast zit rond de poot? Als er geen speling meer tussen de ring en het pootje zit, moet de ring er zo snel mogelijk af om afsterven te voorkomen. De oorzaak kan van alles zijn, verkeerd gestapt/geland, je komt er toch niet achter.

ruben08

25 februari 2011, 17:38:16 #2 Last Edit: 25 februari 2011, 17:57:30 by ruben08

Rianne

Het is duidelijk dat hij er absoluut niet op wil staan, ik raad je aan om ermee naar een dierenarts (bij voorkeur vogelarts maar die zitten niet voor iedereen om de hoek) te gaan en het ringetje te laten verwijderen. Straks zwelt de poot nog meer op en wordt dat steeds lastiger.

Bello

Ben je met je valkje naar de dierenarts geweest?
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

ruben08

Nee,
Morgen gaan we waarschijnlijk naar de dierenarts

ruben08

We zijn naar de dierenarts geweest =)

Het was inderdaad opgezwollen door het ringeltje.

Nu moet ik de komende 8 dagen,
2 keer per dag inwrijven met;oogzalf(Terramycine)
2 keer per dag ontsmetten

Als het woensdag niet beter is; moet ik terug gaan voor
antibiotica.
Bedankt voor jullie antwoorden ;)
Ruben08

Rianne

Dan was je er nog net op tijd bij, het had nog veel erger kunnen worden. Succes en hopelijk neemt de zwelling gauw af.

ruben08

Bedankt =)

Ik moest hem vastnemen zodat de dierenarts het ringeltje kost weg knippen, & Bertje kan hard bijten, de dierarts heeft mij wonde ontsmet van Bertje xd

eevvaa04

Hallo allemaal. Wij hebben nu sinds kort (ong.4 weken) ook 2 valkparkieten. Ze zijn al aardig tam lol eten al uit onze hand. Maar sinds vandaag loopt een een valkje (jojo) mank. Zijn pootje is opgezwollen en om dat pootje zit ook het ringetje. Moet lol hier nu ook meecnaar lol dierenarts?

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)