5 mei 2025, 01:09:12

Hennie en Wallie! UPDATE MET FOTO!

Gestart door miepje, 3 oktober 2012, 09:19:29

« vorige - volgende »

miepje

3 oktober 2012, 09:19:29 Last Edit: 27 februari 2013, 16:39:55 by miepje
Hallo!  :)

Vanaf nu ga ik de verhalen van mijn valkje Hennie bij houden in dit dagboek ik zal hem (ik denk dat het een hij is, zeker weten doe ik dat nog niet) even voorstellen:

We krege hem 8-9-2012 en toen wij hij 9 weken. dus nu is hij: 12 weken oud

het is een Lutino, hij is niet erg groot en een beetje smal weegt rond de 87 gram. (het is mijn eerste valkje dus ik weet niet of ze nu nog groeien?)

Hij is gek op glimende dingen, nagels, natte haren en hij probeerd alles uit wat wij ook eten. (zo lang het maar van onze bord af komt want zodra we het in zijn kooi leggen is het niet interessant meer)

Het liefste gaat hij meteen uit de kooi als hij ons ziet, behalven tussen half 11 savonds en 8 uur sochtens want dan heeft hij last van een avond/ochtend humeur en wil hij slapen.

Slapen doet hij het liefst op zijn voerbakje en niet op de stokken die in zijn kooi zitten.

Hij kent nog geen deuntjes, maar kan wel hard roepen als hij ons niet meer ziet.

ik wil er nog eentje bij nemen zodat hij niet alleen hoeft te zijn als wij zijn werken. daarom heeft hij ook al een grote kooi zodat ze er makkenlijk met zijn 2e in kunnen.

volgens mij was dit het ik zal even kijken of ik er nog een fototje bij kan doen :) 8) 8)
(^_^)

miepje

3 oktober 2012, 10:04:00 #1 Last Edit: 3 oktober 2012, 10:13:33 by miepje
en hier zijn dan twee fotos van Hennie ;D
hij is erg nieuwsgierig en zo dra hij het geluidje hoort van mijn telefoon die een foto maakt komt hij er aan gewandeld en gaat dan recht voor de camera zitten echt een foto model  :P

(^_^)

miep

miepje

haha Dank je!! :)
dat zal hij leuk vinden om te horen hij besteed ook veel tijd aan het poetsen van zijn veren haha ;)
(^_^)

Zyra

Hennie ziet er zeker lief uit! en grappig dat hij al op je foto reageerd door naar je toe te komen bij het horen van het geluidje ;D

Hij zal zeker nog gaan groeien hoor. 87 gram is wel wat weinig, maar valkjes die veel vliegen vallen vaak ook iets af doordat ze ook nog aan het groeien zijn. Komt dus vast wel goed al zal het denk ik geen zwaargewicht gaan worden ;)

Leuk dat je een boekje bij gaat houden, ik zal zo af en toe eens binnenstappen

miepje

toen ik hem een week had was ik bang dat hij niet at en kreeg ik advies om hem te wegen om te kijken of hij wel aan kwam toen ging hij van 80 naar 82 en toen weer naar 78 maar de laatse paar keer zat hij in iedergeval boven de 85 en ik zie hem nu ook vaak eten..

meestal als ik thuis kom rond 5 uur zit hij druk zijn voerbak leeg te maken en kan er nog maar net een welkom thuis piepje vanaf.. maar zodra zijn buikje vol is (meestal een kwartier later) begint hij met aandacht vragen. Hij wil er uit!! en dat moet iedereen weten haha.
(^_^)

miep

geef je hem een pootje van tommy ?
Tommy wil vriendjes worden denk ik  ;D

miepje

(^_^)

Savanna-c

Leuk dat je ook een dagboekje begint!!  ;D ;D
Ik ga je zeker volgen :D

Haha we hebben dezelfde kooi ;)

En wow Hennie Lekkerding  :-* :-* Xxx Ruki en Kuifje haha

miepje

haha leuk dat je hennie gaat volgen:) en ja ik zag het ook maar het is ook een leuke kooi :)
(^_^)

miepje

4 oktober 2012, 08:56:14 #10 Last Edit: 4 oktober 2012, 08:58:07 by miepje
Hennie Houdini

Nietsvermoedend kwam ik gister thuis, en hennie was druk bezig met zijn voerbak. en In eens zag ik het deurtje van de kooi open staan...
zou dit al de hele dag zo zijn? en heeft hennie dat echt niet door gehad? maar gelukkig dacht ik hij zit nog in zijn kooi dan heeft hij dus ook niet tegen de raam aan kunnen vliegen. snel maakte ik het kooitje dicht en begon ik aan het eten. Toen ik naar buiten keek zag ik op de keuken raam een afduk van een vogel, en die afdruk had de zelfde afmetinen als onze Hennie. Dus toch!? Ik ging snel bij hem kijken of hij nog in orde was maar hij keek me echt zo aan van... waar heb jij het over?? mischien was die afdruk dan toch van een andere keer, ik zal het aan mijn vriend vragen dacht ik nog. Maar op mijn terugweg naar de keuken vond ik nog een paar verassingen, hij had ook vanalles achter gelaten op de bank, de boxen van de tv en op de tafel hij was dus zeker wel op avondtuur geweest vandaag! hij was waarschijnlijk net optijd terug voor dat ik thuis kwam haha

En ook al blijft hij ontkennen en onschuldig kijken, ik heb hem door, al blijft er nog wel een vraag: hoe kreeg hij het deurtje open?....
(^_^)

Savanna-c

Haha, oei dat had nog best fout af kunnen lopen maar ik heb het ook al 2 keer meegemaakt, er zitten ook zoveel deuren in de kooi dan heb ik ze allemaal dicht ben ik er toch nog 1 vergeten dan kom ik binnen, zie ik Ruki in eens rond de kooi klimmen.

Ze kunnen zelf volgens mij de kooi niet open krijgen het zit erg stevig waarschijnlijk zelf open laten staan? Of je valkje is echt erg slim en heeft er echt aan zitten rammelen!

patty

hoi,
min lutino croky is ook klein en weegt rond de 85 gram...dus.en ze zijn zeker houdinies..veel succes met je valkje ziet er lief uit.
groetjes patty en croky

miepje

Onder de douche... :P

Ik heb hennie van het weekend mee onder de douche genomen. Hij ging zelf al vaak met zijn hoofd onder de kraan in de keuken staan (alleen als het water warm was ;)) en hij is niet graag alleen en omdat er verder niemand thuis was dacht ik dan mag hij gewoon mee onder de douche ;D!!

ik had een plekje voor hem gemaakt waar hij niet onder de stralen zat maar wel wat settertjes kreeg, en hem daar neer gezet. Hij kon ook gewoon weg vliegen dus zette ik de douche aan hij ging van druk kwebbelen naar iets rustiger en toen er via mij echte druppels op hem kwamen werd ie stil maar hij liep niet weg en probeerde ook niet weg te vliegen maar ik weet niet of hij het wel leuk vond onder de keuken kraan gaat hij met zijn vleugels wijd staan en zijn hoofdje over de grond door de druppels wrijven. Nu zat hij alleen wat stil te kijken en nat te worden. maar toen de kraan uit ging en ik hem op de handdoek zetten werd hij ineens weer actief.

Maar wat zien ze er dan toch grappig uit met zoon nat pak haha zijn altijd zo trotse kuifje was veranderd in een paar zielige sprietjes. Hij keek er ook zo zielig bij. Maar naar een paar rondjes droog vliegen straalde hij weer ;D..

ook vindt hij het fijn als je tegen hem aan blaast dan gaat hij met zijn vleugels wijd zitten en mijn zijn ogen dicht zo dicht mogenlijk tegen je mond aan.

Volgens mij droomt hij dan dat hij tussen de wolken vliegt 8) haha...
(^_^)

patty

haha, das grappig....hoe heb jij een plekje gemaakt dan in de douch.