17 mei 2025, 00:14:15

maximale badwater temperatuur?

Gestart door Savanna-c, 27 september 2012, 18:43:22

« vorige - volgende »

Savanna-c

Hoi iedereen!

Nog een vraagje over baddereren/ douchen.

Hoe warm mag het water zijn waar je valkjes mee kan douchen want ik zou wel is met ze onder de douche willen gaan maar, ik douche op 38 graden denk dat dat te warm is... kan het ook op 32/35 graden of is dat ook te warm?

Ik wil graag de maximale temperatuur willen weten :)

miep

zorg dat ze een stang hebben / iets waar ze op kunnen zitten naast de douche zodat ze de nevel op kunnen vangen.

max 36 denk ik.
voel zelf, als je eronder staat en je hebt het net warm en net niet koud dan ist goed :-) steekt niet heel nauw denk ik hoor. maar geen 40 graden ofzo, das logisch  ;D

probeer gewoon, bij voorbaat altijd iets kouder dan ist altijd goed.

dwing ze niet, dan kunnen ze altijd wegvliegen enzo. dan merk je vanzelf wat ze prettig vinden.

Loop ook nooit weg bij de valkparkiet als hij aan het badderen is.
Door het badderen, worden de vleugels zwaar en kunnen ze niet meer wegvliegen.
Laat een valkparkiet nooit sávonds badderen, aangezien hij dan met een nat verenpak gaat slapen en zo ziek kan worden.
Het badderen/douchen is ook erg goed voor de valkparkiet als hij in de rui is.
bron: http://www.devalkparkieten.com/forum/index.php?topic=23.0

Savanna-c

Dankje!! Ik heb het al eens geprobeert met 31 graden besty koud, de volgende keer ga ik mee want volgens mij willen ze dat ik er ook onder ga als voorbeeld want met de echte douche vonden ze dus mooi niks :(

miep

zotteke ge moet er natuurlijk zelf onder gaan staan en terwijl jij aan het douchen bent de valkjes los laten vliegen en een stokje bij de douche zodat ze erbij kunnen zitten.

ik dacht ook dat je dat bedoelde
hihi
:D

Savanna-c

Ja dat bedoelde ik ook, maar ik heb daar niet veel tijd voor en ik ga niet midden op de dag douchen haha, dus ik het een keer 's ochtends doen :)

miep

Savanna-c

's ochtend ben ik altijd net op tijd op school, en 's middags eet ik wat en ga ik huiswerk doen met de vogeltjes los, als ik daarmee klaar ben is het kwart over 6 en dan ga ik eten en aan de computer, dus eigenlijk doe ik het alleen 's avonds in op offering van mijn computer tijd, of in het weekend 's ochtends, dus dit ga ik zaterdag of zondag doen  ;D ;D heb er zin in :)