28 maart 2024, 22:24:57

Krop vol of niet?

Gestart door Tara, 22 mei 2003, 01:18:41

« vorige - volgende »

Tara

Hallo allemaal,

ik raadsel nog steeds over kroppen, dus ik moet die lutino baby van iets ouder dan 4 weken zelf grootbrengen doordat de ouders hem plukken en zo en eigelijk wordt hij niet echt goed verzorgd helaas. Nu ik wil hem bijvoeren maar weet niet of die krop helemaal leeg is, die krop ziet er niet leeg uit, maar is ook niet vol, als een krop leeg is, hoe ziet die er dan uit, heeft iemand daar een foto ofzo van van een jong waarvan de krop leeg is? Ik wil geen kropverzuring van die kleine hoor :'(.
Alvast bedankt hopelijk kan iemand me helpen!
Groetjes, Tara

sabrina

22 mei 2003, 01:24:07 #1 Last Edit: 22 mei 2003, 01:31:01 by sabrina
Hi Tara,

heb helaas geen foto, maar in m'n boekje over valken staat het volgende:
Hongerige jongen hebben een slappe krop. een volle krop steekt witachtig af bij de omringende huid. Jonge valkparkieten moet u ongeveer elke drie uur voeren, met 's nachts een langere pauze. Zorg ervoor dat de krop nooit geheel leeg is, maar vul hem geregeld bij.

Ik hoop dat je er wat hebt.

Sabrina

Tara

Hoi Sabrina,

heel erg bedankt, ik zal hem dan zo meteen voeren, hij heeft een slappe krop dus vandaar dacht ik ook wel dat hij 'leeg' was.

Wel bedankt hoor!
Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,
Ik voerde die van mij toen om de 4 uur en dan 4 maatijden op een dag en dat ging prima.
Hij ging meestal vanzelf krijsen als ie honger  had dus hoefde niet eens op de klok te kijken :-)

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Paul,

de kleine maakt het prima nu, hij heeft nu een volle krop momenteel. Het is een echte schat, maar je kunt meer lezen bij 'mijn nestjes' :).

Bedankt voor het antwoord!

Groetjes, Tara

Lique

Hoi Tara, kan je de kleine niet overzetten in een ander nestje?
En anders zou ik hem bij gaan voeren, de ouders er even bijlaten om te laten voeren, en als je weg bent, apart zetten. Dan hoef je ook niet te klungelen met handopfok.