19 april 2024, 17:52:42

Valkparkiet gevonden

Gestart door Patricia78, 30 september 2012, 23:28:34

« vorige - volgende »

Patricia78

Hoi allemaal,

Vandaag vonden wij een valkparkiet in onze voortuin. Hij werd aangevallen door eksters en was uitgeput. Gelijk opgepakt en in een caviahok van zolder gedaan. Buiten stokjes gezocht, handdoek eroverheen toen ik zag dat hij in slaap aan het vallen was.
Hij was moe en geschrokken, mist een stuk van zijn staart. Een paar uur later ging het al veel beter. Keek om zich heen, wipt van stok naar stok, heeft gegeten.
Ik heb gelijk de dierenambulance ingelicht voor het geval iemand hem mist. Ze boden aan hem op te halen maar omdat hij zo was geschrokken heb ik dit afgewezen. Dit zou nog meer stress betekenen en hij raakte net op zijn gemak.
Ik heb dus aangegeven dat hij wel even hier mag blijven, hopelijk melden de baasjes zich.
Wel zie ik een paar drupjes bloed in de kooi, maar ik zie geen wond? Hij bloed nu ook niet meer, en daarbij zie ik geen wond?  Ook niet onder zijn vleugels. Ik heb nog nooit vogels gehad, weet net zo goed waar op te letten? De eerste paar uur blies hij, een soort van gesnuif door zijn neus. Nu niet meer, hij is alert en tjirpt af en toe.
Hij heef geen ring en komt niet uit een volilere uit de buurt.
Ik twijfel wat te doen, hier houden of toch op laten halen door de opvang? Heeft iemand tips waar ik op kan letten om te zien of het goed met hem gaat? 
Alvast bedankt!

Lin

Hoi,

In het topic
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/board,19.0.html

Vind en veel info over wat je nu moet doen en daar moet je ook even een oproep plaatsen en iig op marktplaats.

Als je geen ervaring hebt zal je ook niet herkennen of het goed gaat. Ik zou hem naar de opvang brengen of naar een bevriende kweker maar die moet je wel vertrouwen dat die de valkparkiet niet gaat houden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bello

Breng hem toch maar naar de dierenambulance, dan kan hij zijn medisch nagekeken worden.

Mag ik vragen waar je woont/ Vrienden van ons in Venlo missen hun valkparkietje heel erg, dit is een witmasker.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Patricia78

Bedankt voor de reacties!
Ik heb gelijk een topic geopend in de vermist/gevonden rubriek.
Hier verderop is er iemand met een aantal Valkjes maar hij mist er geen één. Wel heeft hij deze voor me nagekeken en gelukkig is er niets met hem aan de hand.
Hij is actief en eet goed :)