23 april 2024, 21:33:02

Layla is ziek

Gestart door Rogér, 23 augustus 2012, 09:36:29

« vorige - volgende »

Rogér

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier op het forum ben geweest, maar ik heb jullie hulp hard nodig.

Layla (vrouwtje) komt al de hele zomer moeilijk door de rui heen. Desondanks ging alles verder prima. Het was een gezonde vogel met mooie veren die goed at en overal heen vloog.

Gister begon ze ineens met spugen. Er kwamen de hele tijd zaadjes uit met klodders slijm. Ook had ze haar oogjes half dicht en waren de veren opgezet. Haar neusje leek een beetje roder te zijn dan normaal. Vandaag is ze gestopt met spugen, maar ze is ontzettend moe. Er vallen veel veren uit als je haar oppakt en ze eet bijna niks.

Heb de vogelarts al gebeld, maar die is pas vanmiddag weer bereikbaar. Ik vroeg me daarom af of jullie misschien tot dan toe tips hebben?

Alvast heel erg bedankt.

Larissa

Hoi Roger,

Ik ben bang dat alleen een vogelarts nu nog wat kan doen voor layla, wat je kunt proberen is onder een warmte lamp te zetten, en schoon water en klein beetje voer voor haar neer zetten
zodat ze niet te veel energie verliest

S6 met Layla

Groetjes Larissa

Rogér

Bedankt voor je berichtje.

Heb net de kooi verschoond en een warm lampje boven de plek waar Layla slaapt gehangen. Heb daarnaast Buddy (de medebewoner) ergens anders gezet omdat die 's ochtends altijd de boel op stelten zet in de kooi en Layla dan helemaal niet lekker kan slapen.

Hopelijk kan de vogelarts vanmiddag nog wat doen waardoor ze weer opknapt.

Larissa

hey Roger,

Ik kwam even informeren hoe het met layla gaat ?

Groetjes Larissa

Rogér

24 augustus 2012, 08:59:28 #4 Last Edit: 24 augustus 2012, 09:05:04 by Rogér