23 april 2024, 21:33:02

Layla is ziek

Gestart door Rogér, 23 augustus 2012, 09:36:29

« vorige - volgende »

Rogér

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier op het forum ben geweest, maar ik heb jullie hulp hard nodig.

Layla (vrouwtje) komt al de hele zomer moeilijk door de rui heen. Desondanks ging alles verder prima. Het was een gezonde vogel met mooie veren die goed at en overal heen vloog.

Gister begon ze ineens met spugen. Er kwamen de hele tijd zaadjes uit met klodders slijm. Ook had ze haar oogjes half dicht en waren de veren opgezet. Haar neusje leek een beetje roder te zijn dan normaal. Vandaag is ze gestopt met spugen, maar ze is ontzettend moe. Er vallen veel veren uit als je haar oppakt en ze eet bijna niks.

Heb de vogelarts al gebeld, maar die is pas vanmiddag weer bereikbaar. Ik vroeg me daarom af of jullie misschien tot dan toe tips hebben?

Alvast heel erg bedankt.

Larissa

Hoi Roger,

Ik ben bang dat alleen een vogelarts nu nog wat kan doen voor layla, wat je kunt proberen is onder een warmte lamp te zetten, en schoon water en klein beetje voer voor haar neer zetten
zodat ze niet te veel energie verliest

S6 met Layla

Groetjes Larissa

Rogér

Bedankt voor je berichtje.

Heb net de kooi verschoond en een warm lampje boven de plek waar Layla slaapt gehangen. Heb daarnaast Buddy (de medebewoner) ergens anders gezet omdat die 's ochtends altijd de boel op stelten zet in de kooi en Layla dan helemaal niet lekker kan slapen.

Hopelijk kan de vogelarts vanmiddag nog wat doen waardoor ze weer opknapt.

Larissa

hey Roger,

Ik kwam even informeren hoe het met layla gaat ?

Groetjes Larissa

Rogér

24 augustus 2012, 08:59:28 #4 Last Edit: 24 augustus 2012, 09:05:04 by Rogér
Gister naar de vogelarts geweest. Door al het slijm dat ze in haar keel had en het slijm dat in haar ontlasting zat leek het erop alsof haar krop was ontstoken en dat deze ontsteking zich razendsnel had doorgezet naar haar darmkanaal. Ik had daarom een flesje antibiotica meegekregen waar ze dagelijks een paar druppels van zou moeten krijgen.

's Avonds knapte Layla gelukkig iets op. Ik zag haar wat drinken en ze at ook wat gierst. Ook zat ze weer op haar stokje, al zat ze dan nog wel helemaal in elkaar gedoken.

Vanmorgen werd ik al vroeg wakker en ik ben gelijk gaan kijken hoe het met Layla ging. Ze zat onderin de kooi met haar vleugels helemaal gestrekt. Ik heb haar voorzichtig uit de kooi gehaald om haar in mijn handen extra op te warmen en zachtjes te kroelen, maar ik voelde al aan dat het niet lang meer zou duren. Niet veel later overleed ze. Rust in vrede Layla  :'(.


Rianne

Ach, wat vreselijk sneu... Sterkte met het verlies van je mooie valkje...

carco

Sterkte met het verlies
Klik op het plaatje voor onze site!




Rogér

25 augustus 2012, 20:30:14 #7 Last Edit: 25 augustus 2012, 20:34:02 by Rogér
Bedankt voor de reacties. Heb gister de kooi goed schoongemaakt om te voorkomen dat Buddy misschien ook ziek zou worden en heb Layla daarna met een mooie bloem begraven :'(.

Vind het nog steeds ontzettend apart dat het zo ontzettend snel kan gaan met vogels. De foto hierboven was vorige week nog gemaakt, en dan nu binnen 36 uur was alles ineens over :(.

Mis haar al wel ontzettend. Ze was een beetje de stille soepkip (ze deed vaak onhandige, maar humoristische dingen) die 's avonds bij je kwam zitten om gekroeld te worden. Moet ook nog steeds ontzettend aan het beeld wennen dat alleen Buddy nog in de kooi zit en dat ik alleen Buddy mee naar boven neem. Dat voelt zo incompleet aan. Gelukkig heeft Buddy er minder last van omdat hij altijd het meest op mij gericht is geweest.

Larissa

Jeetje Roger, dat is inderdaad snel gegaan

Heel veel sterkte met het verlies van Layla

Groetjes

DvE

Oh, Rogér, ik lees dit topic nu pas. Wat erg wat er is gebeurd met Layla. Je hebt je best voor haar gedaan maar soms is dat niet genoeg hè?

Dat gemis wat je beschrijft: ik herken het helemaal. Dat zal nog wel even blijven, vrees ik. Het zijn zulke leuke en trouwe vrienden, hè, onze valkparkieten. Ik leef met je mee! Sterkte met het verwerken van het verlies!
Hartelijke groeten,
Daphne

kevin visser

Ik ken het gevoel toen een half jaar geleden mijn grasparkietje chiko overleed hij was zo vrolijk het zonnetje in huis..

Elke keer als ik naar die foto van hij en mij kijk in de woonkamer denk ik na hoe hij was als ik altijd thuis kwam... 3 jaar was hij nog maar heb nog nooit zoveel pijn gevoelt maar we moeten door gaan en er het beste van maken sinds 4 maand geleden heb ik tica mijn valkje , 2 maand geleden hebben we er nog 1 bij gekocht zodat ze altijd een vriendje heeft. (nino)

Ik hoop dat dit niet weer zo snel zal gebeuren dat hopen wij allemaal maar zo is het leven nou eenmaal alles kan in 1 keer veranderen  :'(