29 maart 2024, 02:03:22

De groei van de nieuwe Pluk!

Gestart door Tara, 1 juli 2003, 19:23:08

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Mandy,

het beurde hem maar voor enkele uurtjes op :(. Nu ja ... Het was 6:15 u. Ik ging een kijkje nemen, Plukkie was helemaal suf enzo ... Ik begon stilaan te huilen ( :-[ ) en mijn moeder zei; we gaan voer zoeken hé. Dan gelijk naar een dierenspeciaalzaak geweest en daar vond ik alleen CéDé eivoer, nu ja dat moet ook worden gemengd denk ik en toen naar een grotere speciaalzaak waar ze ook dieren enzo hebben. Daar hebben ze CéDé lorivoeding en namens Paul wist ik dat dat het was (thx). Goed, hij is meegeweest naar de winkels, hij hield het bijna niet meer van de honger, dus heeft ie wat speeksel van me binnen, toen ging het wat beter. Hij heeft al 1 voeding binnen. Allleen het voer zelf want ik begrijp het niet zo goed :-/. Er staat dat het voer genoeg is (aan de binnenkant van de doos) maar vanaf 2 weken mengen met eivoer of CéDé mix. Maar Plukkie is 3 weken, bedoelen ze nou de 2de week dat je het gebruikt of de leeftijd van het vogeltje? Ik denk eerder de week dat je het gebruikt, want vanaf de derde zou ie al zaadjes moeten hebben en bijna zelfstandig moeten zijn :-/ nou zo lees ik het tenminste. Misschien weet iemand iets? Straks moet hij zijn volgende voeding, moet ik het best mengen met het eivoer? Zoja hoeveel lepels van dit en dat? :-/ Sorry maar CéDé is iets anders dan nutribird :-X. Alvast bedankt :).

Groetjes, Tara

Mandy

Ik heb ook al eens CéDé lorivoeding gebruikt en dat moet je ook mengen met water hoor. Dus ook eerst water laten koken, mengen met CéDé en af laten koelen tot een graad of 37, ik heb nooit gemeten hoor, ik gaf het gewoon altijd handwarm.
Veel succes hoor! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hoi Mandy,

ja ja dat weet ik, ik bedoelde dat zo, ik heb het met gekookt en dan afgekoeld water gegeven hoor. Ik bedoelde eigelijk alleen lorivoeding zonder eivoer. Snap je ::). Ik wil alleen weten of ik nu al eivoer moet mengen :-/. Of gaf jij alleen handopfokvoer? Trouwens, nutribird ruikt wel lekkerder hoor ;D

Mandy

17 juli 2003, 02:29:44 #48 Last Edit: 17 juli 2003, 02:30:05 by Mandy
Oooo zo, ik heb nooit gemengd met eivoer omdat in handopfok alles al zit en ook in de juiste verhoudingen.
En ik had dus eerst CéDé en nu nutribird en ik vind dat ook lekkerder ruiken, ook zit er meer in nutribird, dus als ik 't nog eens nodig heb gebruik ik dat toch weer.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hoi Mandy,

ik wacht nog even met weer nutribird te gebruiken. Misschien de volgende keer van een meer betrouwbare winkel?

Ik had nog een vraagje Mandy, jij hebt ook wel enkele zelf grootgebracht hé ... Heb je toevallig geen foto van een 3 weken oud valkje met lege krop :-/. Ik hoop het maar want zou dat eens willen zien want ik ben erg bang voor kropverzuring enzo :-X :-[.

Groetjes, Tara

Mandy

Uuuuhhh nee, ik heb alleen foto's van valkjes met volle krop gemaakt...
Maar je ziet dan ipv een gevulde krop gewoon niets als tie leeg is...
Ik zie dat wel eens 's ochtends als de jonkies nog eten moeten krijgen, soms krijgen ze pas hun eerste voeding als ik vers eten neer zet en als het nog vroeg is. Later op de ochtend hebben ze toch al wat in hun krop hoor.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hoi allemaal :).

Plukkie heeft vannacht om 3 uur gegeten en eindelijk is haar kropje leeg en mag ik haar nu weer voeden :). Ik zal eens zien voor enkele foto's :).


Hier had hij nog niet gegeten.


Hier is ie aan het eten.


En dit is Plukkie na het eten.

Hier wou ik het ff over hebben, is dit normaal, hij hangt met zijn kopje neer op zijn kropje en slaapt :-/. Ik ben erg bang dat er iets mis is met Plukkie. Hij ademt zo'n 1,5 keer per second, is dit normaal? Of is dit omdat hij net heeft gegeten? Hopelijk weet iemand iets ...

Groetjes ...

Tara

Plukkie is nog steeds niet helemaal in orde, ik hoop maar dat ze het haalt :(. Ze slaapt steeds enzo ...


Marianne

Hoi Tara,

Veel sterkte met Plukkie.
Ik hoop dat het goed blijft gaan met hem want dat heb je nu onderhand wel verdient.
Ik zal voor je duimen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

demi

hoi tara

ook ik duim voor je mee
na al die pech moet het nu maar eens afgelopen zijn hoor!!!


groetjes diana w

Tara

Hoi mensen,

ik denk dat dit dagboek niet lang meer zal runnen ... Plukkie lijkt me heel erg ziek :(. Ze heeft over een uur wel goed gegeten, maar toch lijkt ze erg ziek :(.