29 maart 2024, 05:52:33

De groei van de nieuwe Pluk!

Gestart door Tara, 1 juli 2003, 19:23:08

« vorige - volgende »

Tara

Ik gaf steeds hetzelfde pap, ik ga het nog eens proberen en zoals jou klaarmaken :), maar dan ben ik bang dat hij niet zal willen zelfstandig eten, maar goed, heb 2 maand verlof, over 3 weken begin ik met handopfok van Pluk en dan heb ik nog alle tijd voor hem aan te leren, iemand suggesties?

Groetjes, Tara

Mandy

Waarom denk je dat Tara?
ALs ze bij mij met 6 weken zelfstandig zijn, waarom dan niet bij jou?
Ik maakte de pap dus steeds iets dikker, met 3 weken toen ze binnen kwamen was het dun en later werd het steeds brijiger (of hoe je dat ook mag schrijven?). De eerste week gaf ik het met een spuit en stapte toen al snel over op een gebogen theelepeltje. Met een week of 4 ging ik er al een beetje grasparkietenzaad in mengen en met een week of 5 was het al meer pap dan zaad, ook gaf ik het toen niet meer maar zette alleen een bakje voor ze neer (en niet aan het gebedel toegeven!). Ook gebruikte ik ook koeler water (afgekoeld gekookt water), dat werd dus ook al minder aantrekkelijk en opeens pakte ze liever zaad uit het gewone bakje dan die waar ook nog pap doorheen zat, zie eerdere foto, toen betrapte ik Kokkie dus. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

moonwitch (diana)

hoi tara

ikzelf heb voor de valkjes en roodrugparkiet nutribird A 19 gebruikt. Volgens een vriend van me die trouwens al vele jaren kromsnavels kweek is dit ook erg goed het verschil in A 19 en A21 is het vetgehalte in de voeding.
Heb je op de datum van je pot nutribird gekeken? Niet dat ik jouw ook maar iets verwijdt hoor, ik denk dat je gewoon pech hebt gehad met het voer. En een van mijn valkjes is op pellets van kaytee, dat is ook een heel goed merk hoor.
Nou in ieder geval heel veel succes en hou ons op de hoogte.
groetjes diana B

ps
een hele leuke foto van Plukkie
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Tara

Hoi Diana,

ik heb de datum ook gezocht op de doos maar kon het nergens vinden :-[ maar thans is het een erg betrouwbare winkel :-[

Groetjes, Tara

Tara

Hallo beste mensen!

Wat had ik vanmorgen geschrokken toen ik naar de vogels ging kijken :o. Hihi niets ergs hoor, maar toch gingen m'n oogjes zo :o :D. Dat jonkies zo snel kunnen groeien :).

Het eerste jong is een dag ouder dan Plukkie. Zijn vleugels zijn al helemaal blauw geworden en krijgt al pennen :o. Gisteren waren ze amper half blauw! En Plukkie .... Hihi die begint ook al pennen te krijgen! Witte natuurlijk ::). Hihi schatjes hoor ;).

Groetjes, Tara

Tara

Hoi allemaal,

Plukkie krijgt al een kuifje, maar ik denk om te stoppen met het dagboek, sorry

Groetjes, Tara

Stijn dc

helo

waarom zou je er mee stoppen?
dat is toch leuk om dat te doen?

SDC:D

Tara

3 juli 2003, 18:43:19 #22 Last Edit: 3 juli 2003, 18:44:40 by tara_dewulf
Ja maar wat kan ik er nog meer over vertellen >:(

Ik zal nooit van die leuke foto's kunnen maken zoals dat hij me achterna loopt e.d.

Dankzij jullie :( ...

Stijn dc


Tara

Ik mag volgens jullie geen handopfok doen, dit was onder andere een dagboek dat daarover zou gaan, met erg leuke foto's enzo, ahja wat kan ik nu zeggen :(. Ik doe het niet om haar supertam te hebben, of om ze zoals Plukkie te hebben, misschien wel, maar ik weet dat ze nooit hetzelfde wordt. Maar goed, ik volg jullie 'goeie' raad op en sluit dit dagboek af.

Stijn dc

hello

mar wij hebben toch nooit gezegd dat je je dagboek moet sluiten!!
en jij mag ze handopfokken zoveel je wilt!
je stelt gewoon een vraag en dan moet je verdragen dat daar kritiek op komt!
het is nog altijd jouw keuze!
al de mensen hier geven advies, maar het is nog altijd jouw
keuze!!

SDC:D

Tara

Ja maar ik dacht wel dat ik positieve antwoorden ging krijgen, dit is toch een forum? Dit dient om mensen te helpen en antwoord te geven, maar niet om kritiek, nu heb ik nog steeds geen antwoord.

Stijn dc

wij hebben je toch een antwoord gegeven, en soms worden hier toch ook dingen afgekeurd!!
dat moet je kunnen verdragen!


SDC:D

Lique

Tara, nu moet je ophouden, dit is niet leuk meer.
Jij weet dondersgoed hoe het allemaal in mekaar zit.
En wiil je deze discussie niet meer op het forum voort zetten?
Blijkbaar weet jij heel goed wat je wilt!!!

yentl

Hoi Tara,
niemand verbiedt je hier handopfok te doen hé, we geven je alleen maar raad hoor  ;). Het zou gewoon beter zijn voor je Plukkie om hem bij de ouders te laten zitten, maar het is jou keuze, je weet echt wat je wilt, je moet er gewoon voor gaan! Je weet immers waaraan de vorige dood zijn gegaan en je kan leren van die fout.

Ik wens je heel veel suc6 toe als je handopfok gaat doen ;).
groetjes Yent'l