19 april 2024, 22:58:54

De groei van de nieuwe Pluk!

Gestart door Tara, 1 juli 2003, 19:23:08

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

ik wil weer een dagboek openen van mijn nieuwe Plukkie, ze wordt morgen een weekje oud en is nu al echt schattig, ze wordt momenteel gevoed door pleegouders en over 3 weken wil ik haar ook grootbrengen met handopfokvoer, dit maal cédé en ga ik het anders doen, ik mengde het niet met eivoer en dit zal ik deze keer ook doen, het lijkt me ook veel beter :). Sommigen van jullie vinden dat ik het beter niet doe, maar ik doe het omdat ik toch mijn ouwe Pluk en dochter terug wil ... Ik hoop dat jullie dat wat gaan snappen want ik wil ook geen boze reacties (als ik er krijg natuurlijk)

Dit is de eerste foto van Plukkie, dag 7, 6 dagen oud:
het is niet echt de eerste foto maar de eerste die ik hier toon en de eerste die zo mooi is gelukt vind ik :)

Groetjes, Tara

Kolkkie

Hoi Tara,

Mooie foto ;).

Ik begrijp je hoor. Ik zou ook niet boos op je worden hoor.

Succ6 met je nieuwe Plukkie.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

daan

Hoi Tara,

leuk dat je een dagboek van Plukkie gaat bijhouden, ben benieuwd. Hopen dat alles goed gaat, ik duim voor je meissie.
Leuke foto joh, zo klein he, onvoorstelbaar gewoon.

Succes met Plukkie.
Daan

Mandy

Aaaahhhh wat een lief kleine ukke pukkie. :P
Ik hoop voor je dat alles goed mag blijven gaan.  ;)
En CéCé heb ik ook eens gebruikt en dat ging toen prima, nutribird pas ook. Ik mengde dit nooit met eivoer, want in handopfok zit als het goed is alles al in wat ze nodig hebben.
Maar vlgs mij bedoel jij het in je zin anders, want je zegt dat je het ditmaal anders gaat doen en dan zeg je dat je het niet met eivoer mengde en nu weer gaat doen, of bedoel je nu juist wel? :-/
En wat een ander er van vindt moet ie zelf weten, toch? Iedereen heeft altijd een eigen mening en welles/nietes discussies zijn vervelend en niet nodig, als jij maar achter je eigen beslissing staat! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hoi Mandy,

de vorige keer met nutribird mengde ik het NIET, en nu wil ik het wel eens gaan mengen. Ik durf geen nutribird meer te gebruiken, alle valken die nutribird binnen hadden zijn overleden, en de rest maakt het prima :-/ :'(. Ik zal nu cédé zoeken, als ik het niet vind, dan maar weer nutribird, maar een nieuwe doos dan wel :-/, maar ik zoek verder tot ik Kaytee of cédé vind :).

Groetjes, Tara

demi

hallo tara

heel leuk je nieuwe dagboek over plukkie!!
en dat je het zelf groot wilt brengen is jou goed recht!
je moet doen wat je hart je in geef!!
en kaytee gebruik ik ook is heel goed!!

groetjes diana w :-*

Tara

Hoi,

ik zal Kaytee of Cédé nemen, ik heb eigelijk alleen nog maar nutribird zien staan, maar ik zal dan naar ergens anders gaan eh. Nou, ik ging net nog even kijken en zag dat Plukkie 1 oogje al half open heeft!!!! Zo schattig! Zo'n mooie rooie oogjes aah ik ben verkocht :D :D

Stijn dc

hello

mooi valkjes hoor!
ik hoop dat deze keer alles goed gaat en dat je er een super tam valkje aan over houd!
cédé moet te vinden zijn hoor!
hier bij ons in oud-turnhout wordt er handopfokvoer van cede verkocht dus ik vermoed dat jij dat ook moet vinden

suc6

SDC:D

Mandy

2 juli 2003, 00:34:26 #8 Last Edit: 2 juli 2003, 00:36:53 by Mandy
Aha, je kan het eens proberen Tara, ik heb daar geen ervaring mee (eivoer door pap).
Welke nutribird had je trouwens, want je hebt de A16 voor papegaaien (geloof ik) en de A21 voor parkieten, die heb ik toen probleemloos bij Kokkie en Dazzle gebruikt;

Van CéDé moet je naar een doos zoeken waar aan de ene kant lorivoeding met een tekening van een lori op staat en op de andere kant staat handopfok met een tekening van een kuiken die pap met een spuit krijgt.
Die zal je wel ergens kunnen vinden hoor. En anders kan je ook nog naar CéDé zelf bellen in welke winkels ze bij jou in de buurt dat verkopen.
Succes met zoeken. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hoi,

ze hadden er toen A19 en A21, bij A19 was het net een papegaai die de papfles kreeg en bij A21 een parkiet, de verkoper wist dat het voor valken was en zei niets van de A21, mocht het geen A21 zijn? :'( Help

Mandy

Ik denk niet dat het heel veel verschil maakt en het lijkt me ook sterk dat het ene kwaad kan voor het andere, er zitten tenslotte alleen maar voedingsstoffen in, misschien wel met verschillende concentraties, maar ik vond net dit op het net;

http://www.valknet.com/voedingtabel.htm

Dus het maakt niet veel uit denk ik? :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Jah, maar van die delen begrijp ik geen snars :-/ :-[

Mandy

Hahahaha ja dat snapte ik ook eerst niet, maar hier vond ik het wel duidelijk. Bij dag 3 bv neem je 1 deel/schep/lepel nutribird wat je mengt met 5 delen/scheppen/lepels water enz., snap ie? :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Owja dat snapte ik, maar dan die dagen, is het dan dag 3 dat je het gebruikt? Misschien ging er iets mis omdat ik het steeds op dezelfde manier deed? Ik kan het natuurlijk nog eens proberen met nutribird als ik geen cédé vind?

Groetjes, Tara

P.s. bedankt voor je hulp :)

Mandy

Nou dat vind ik ook wel vreemd eigenlijk, want ze noemen maar 5 dagen? En daarboven staat leeftijd in dagen, dus de 1e, 2e ,3e, 4e en 5e levensdag, maar daarna houdt het op? Moet je dan iets anders gebruiken ofzo?  :-/
Ik heb helemaal niet naar die delen gekeken en de pap gewoon steeds dikker gemaakt naarmate ze ouder werden en ben dit toen met zaadjes gaan mengen en waren ze met 6 weken zelfstandig. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl