4 mei 2025, 18:58:11

Bont??

Gestart door Manouk, 3 augustus 2012, 18:21:30

« vorige - volgende »

Manouk

Ik zal er eens kijken, maar mijn vraag ging eigenlijk alleen over dit enkele valkje,
of dit wel of geen bont is.....??

Maar sommige denken van wel anderen van niet,
ik zelf denk idd dat dit valkje split bont is, met dus de enkele bonte eigenschappen,
zelf heb ik hier Pixel een wildkleur bleekmasker valkje, deze heeft een aantal bonte slagpennen, maar is geen bonte!!
dus vandaar dat ik denk dat dit valkje ook niet bont is!!

*Esther*

Ik heb nu een valkje in het blok met split vlekken in de nek
Aan beide vleugels 1 of 2 witte slagpennen en 2 witte straatveren
Beetje hetzelfde idee als jou valkje.

Het feit dat ik over dominant bont begin, komt doordat die er anders uit blijkt te zien dan een recessief bonte.
Meer zoals jouw valkje.  ;)

maar ik heb dus geen antwoord op jouw vraag. Die zal er wrs op het andere forum ook niet zijn. ;)

Bert_85

20 september 2012, 19:42:31 #17 Last Edit: 20 september 2012, 20:30:11 by Bert_85
Over dominant bont, als je het topic op het valkparkieten beneluxforum open doet, lees je dat dit een theorie is.
Het bestaan van een dominant bonte mutatie bij de valkparkiet is nooit aangetoond in Europa (of daarbuiten).
Voorlopig gaan we er vanuit dat deze ook niet bestaat, al bestaan er "bonte" vogels waar de vererving niet lijkt te lopen zoals het hoort.

De theorie van een dominant bonte vogel heeft niet zozeer met het uitzicht van de valk te maken, maar wel met de manier van overerven.
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be