3 mei 2025, 17:38:54

dringende vraag doen we het goed?

Gestart door JEFKE, 7 oktober 2012, 09:32:57

« vorige - volgende »

JEFKE

Hey, mijn valkje is 8 weken oud, vorige week hadden we hem op 2 voedingen maar toen vermagerde hij dus hadden we hem terug op 3 voedingen gezet. 3 dagen later zag ik hem zitten eten in zijn voederbakje en wanneer we hem wogen zagen we dat hij niet vermagerde dus hebben hem 2 dagen terug op 2 voedingen per dag gezet.

Nu is mijn valkje zodanig veel zelf beginnen eten dat hij in 2 dagen tijd bijna 10 gr omhoog is gegaan. Toen we naar 3 voedingen terug zijn overgeschakeld woog hij nog 69 gr
Toen hij 78 gr woog zijn we naar 2 voedingen teruggegaan, maar nu enkele dagen later woog hij vanmorgen 90 gr, ik denk wel dat hij vanmorgen al zelf gegeten heeft want heb gisterenavond zijn bakje ververst en nu liggen er al heel wat lege pelletjes . Ik heb hem nu vanmorgen geen pap gegeven
en als hij 's avonds ook zo veel weegt en veel zelf gegeten heeft mogen we dan ook ineens zijn pap in de avond ook weg laten? Ben bang dat we hem anders gaan overvoeden. Mogen we hem als zelfstandig beschouwen in een paar dagen tijd?
Heb echt geen idee.

carco

Ja hoor, dit kan ineens heel snel gaan.
Het gebeurt wel vaker dat ze ineens van 3 keer op een dag voeding naar niets gaan.
Is geen probleem. Eet hij zelf is hij gewoon pap af en zelfstandig!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

JEFKE

Bedankt hoor. We gaan hem nog een tijdje blijven wegen maar hij zit al heel de morgen lekker veel te eten en hij begint ook van die leuke geluidjes te maken.

Ik wil jullie site echt heel hartelijke bedanken want zonder jullie had ik echt geen idee gehad hoe er aan te beginnen.

Nu hebben we een zelfstandig leuk valkje die helemaal gezond is.

Bedankt iedereen