20 april 2024, 05:56:34

zwarte ontlasting

Gestart door Josette, 21 september 2012, 19:05:18

« vorige - volgende »

Josette

Sinds zaterdag heb ik een nieuwe valkparkiet pop. Vanmiddag ben ik bij de dierenarts geweest omdat ze beestjes had en zwarte ontlasting. Het bleek vedermijt te zijn, hiervoor heb ik al mijn vogels nu gesprayd. Maar de dierenarts kon geen verklaring geven voor de zwart, donkere ontlasting. Sinds vanavond zit ze ook op de grond. Dus ik heb haar wat pap gegeven en wat suikerwater. Weet iemand wat het kan zijn? Ik maak me erg zorgen om haar.

Bloemetje

Misschien heb je hier iets aan:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?topic=12158.15

Vreemd dat de dierenarts daar verder niets mee deed!
Succes en hopelijk knapt ze snel weer op.

Rianne

Eet je valkje wel? Zwarte ontlasting is een teken van tekort voeding!

Josette

Ik heb haar wel bij de voerbak nog gezien gisteren. Hij heeft het er wel over gehad dat ze wel wat mager is. Dus ga haar wel wat bijvoeren zodat ze wat opknapt. Ze is pas 2,5 maand oud. Dus ik denk dat ik haar maar wat pap ga geven. Ik ben in ieder geval al blij dat ze weer op stok zit.

Josette

Een beetje te vroeg gejuicht. Ze zat vanmorgen weer op de grond. Ze blijft maar in een hoekje zitten. Heb haar vanmorgen 3 ml pap gegeven. Hoeveel moet je een valkje geven van 2,5 maand oud? Ik had ook trosgierst, water en gewoon voer op de grond gezet. Ze pakte net wel een beetje trosgierst, maar echt maar twee of drie hapjes en toen stopte ze er al weer mee. Wat kan ik het beste doen?

Rianne

Je kunt je valkje het beste even wegen en dan 10% van dat gewicht aan pap geven. Ik zou 3 a 4 x per dag geven omdat hij nu donkere ontlasting heeft.