19 april 2024, 10:03:49

Coco tam maken

Gestart door Jarbeat, 7 september 2012, 11:11:12

« vorige - volgende »

Jarbeat

Hallo, ik ben nieuw hier. Maar ik heb al zitten rondneuzen en doen :D.

Ik heb dus van gisteren een valkje genaamd Coco. Hij is het al wat gewend aan het geraken, overal op klauteren en springen en zot doen :D.

Maar mijn vraag is nu waarom wilt hij geen trosgierst en geen appel. Hij blaast ook als ik dichter kom.

MVG Jarbeat

smiley

Hoi daar

Ik snap je valkje wel hoor !! hij/ zij kent jou helemaal niet dus vind ze je eng !!
Als jij nieuwe buren krijg dan vind je die toch ook niet direct leuk ???
Wees voorzichtig met je valkje doe rustig aan dan kunnen jullie aan elkaar wennen .
Zou hem/haar ook even een aantal dagen in de kooi houden zodat hij/zij vanuit de kooi het nieuwe huis kan bekijken.
En dat de kooi een plekje word waar hij/zij zich veilig kan voelen .
Tevens kan je dan ook gelijk zien of hij goed eet en drinkt en trosgierst mag hij eten maar hoef niet !!
Misschien weet hij/zij niet eens wat het is ,gewoon aanbieden en als het niet meer eng is gaat hij er van zelf van eten ..
Een stukje bruin brood vinden ze vaak ook erg lekker .....

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Jarbeat

Bedankt, ik zit nu naast hem een boekje te lezen. Ik zeg dan soms zen naam en praat en  fluit tegen hem.

Hij staat op men kamer maar heeft over alles een goed overzicht.
Hij eet en drinkt wel hoor.

Coco komt uit een buit volliere misschien dat hij het niet gewoon is om in een kooitje te zitten :s. Ik ga morgen achter een grotere kooi zodat hij wat meer kan spelen :D!

Hij is zo schattig, ik hoop dat hij snel aan me wend zodat ik hem kan rond laten vliegen in me kamer :D

MVG Jarbeat

patty

hoi,
heel veel geduld...praat veel tegen coco.en niets over haasten.komt goed
hoe oud is je valkje?

Jarbeat

Rond februari mei, ik weet het niet precies. Ik heb geduld ik hoop dat hij me gewend geraakt :D.

patty

komt goed.echt heel veel maar dan heel veel geduld hebben.

Jarbeat

Momenteel laat ik hem met rust aangezien hij heel de tijd op de bodem van zen kooitje zit. Soms fluit hij wel eens en klimt hij rond.

Dus ga ik nu gewoon hem laten wennen. Hij is nog bang denk ik :o

Jarbeat

Sorry voor de dubbelpost maar hij zit nog steeds op de bodem van zen kooi. Ik vind het nogal zielig voor hem.

smiley

Zie je hem wel eten of drinken ?? zet een bakje op de bodem .
Of zit het de hele dag te slapen ?? klimt hij nog wel door de kooi ??
Doet hij dit helemaal niet dan zou het valkje wel eens ziek kunnen zijn ..

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

miep

b100 heeft ook een hele moeilijke start gehad, wilde geen trosgierst, niks.
je moet echt heel veel geduld hebben (heb ik niet) maar b100 staat bij mijn vader en nu eet hij uit de hand trosgierst en begint zelfs beetje te fluiten. Na echt heel lange tijd.

Hij wil niet op de hand zitten of op stok, maar eet nu pas trosgierst...

Jarbeat

8 september 2012, 22:09:06 #10 Last Edit: 8 september 2012, 22:13:29 by Jarbeat
Hij eet en drinkt wel, maar zit heel de tijd in een hoekje. Hij klimt soms een keer maar nie voor te zeggen dat hij dat veel doet. Hij doet ook zen bekje open zoals hij gaapt, ik heb hem nog niet zien slapen zelf :s.

En zo kan ik ook zen kooitje niet kuisen als hij heel de tijd op de bodem zit. Kvind het gelijk zo zielig voor hem :s

Jarbeat

Hij zit nog steeds bang in zen kooitje enzo. Pff hij zit hier al bijna een week en nog niet gewend aan alles hij slaapt wel al denk ik hij valt nu in slaap :D.

Ik hoop echt dat het beter ga gaan.
Ik ga binnenkort achter een nieuw valkje die juist uit het nest is en een nieuw kooitje. Een groter maar ik zal wachten tot hij het gewend is. Hopelijk zal hij dan door het geluid van het nieuw valkje zich beter voelen en meer op zen stokjes zitten :D.

Ojaa hij niest ook, is dat normaal in het begin?