28 maart 2024, 19:23:31

Kan iemand me helpen

Gestart door lily80, 30 augustus 2012, 10:03:36

« vorige - volgende »

lily80

Hallo,

Ik heb nu bijna 2 weken een jong valkje. Maar ik heb het idee dat ik waar ik hem gekocht heb belaserd ben. Ze vertelde dat hij 6 weken oud was en nog 3 keer soms 4 keer per dag pap krijgt. Ze zei dat ik dit makkelijk zelf kon doen ::) ik vroeg weeg je de balkjes nog voor elke voeding zei ze nee dat hoeft niet meer ik zie zo dat ze goed groeien. Nou kom ik thuis en zit het me toch niet lekker( met het valkje)en ben hem gelijk gaan wegen. Hij woog 56 gr voor de voeding wat dus er weinig is voor een valk van 6 weken. Nu komt de valk niet echt aan hij blijft zo rond de 62 gr wegen. Ik voer hem 3 x soms 4x per dag. Ik zie hem vaak eten van de TROSgiers en ook al van het ei voer en de zaadjes. Hij zit nu ook al veel vaker boven in de Kooi op de stok. En vliegt al rond in de kamer.

Nu maak ik me alleen zorgen om zijn gewicht. Klopt het wel hoe oud dat hij nu is. Ik voer Cede is dit wel goed?  Ik kreeg van de Fokker nutibird a 19 maar deze verkopen ze niet hier bij de dierenwinkel en hun zeiden dat het de zelfde was alleen ander merk en je moet er rivier door heen gaan doen. Ik ben wel rustig overgegaan na Cede.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waarom hij maar niet aan komt.

Groetjes Lilian

carco

Fijn weer één die de boel belazerd  >:(
Staar er net een topic bij spoed en nu weer 1  :(
Cede is inderdaad geen volledig pap voer(meen ik) : ik zou dus toch proberen een ander merk te vinden.
Zeker niet laten vliegen nog want dan verbrand hij veel te veel energie die hij in het groeien moet steken!
Heb je misschien een foto hoe hij eruit ziet?

En hoeveel pap geef je hem per voeding?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




animallovertje

en waar woon je? misschien kunnen we je helpen aan goede papvoeding?
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

lily80

Hoi ik woon in Cuijk.
Ik heb nutribird bestellen via internet dan heb ik het morgen in huis.
Ik zal de valk niet meer laten vliegen.
De valk krijgt 3 a 4 keer 6 tot 7 ml per keer. Ik kijk eerst wat hij weegt s middag weegt hij meer maar de krop is dat leeg. Ik heb het idee dat hij s nacht het meeste terug valt. Hij valt nooit minder af dan 60 gr

Groetjes Lil

Larissa

Hoi lil

Smorgens gaan wegen, naar dat gewicht ook de voeding gaan geven.
Dus weegt hij smorgens 60 gr geef je hem 6 ml, volgens de kweker is hij 6 weken dus moet hij al ruim boven de 80 gr zitten.

Je kunt het beste dan 4 voedingen aan houden,
7.00
12.00
17.00
22.30 a 23.00

Ik heb zelf 2 pappers hier zitten van 4 weken en deze zijn al 63 gr smorgens met lege krob.
Ik gebruik zelf utribird a21, maar Nutribird a19 kan ook

Bestel het dan maar via internet dan heb je in ieder geval het goeie in huis vanaf morgen.

S6 met dit kleintje
Larissa

carco

Ik denk zelf dat ik dit kleintje op 5 keer zou zetten tot hij wat op gewicht gaat komen.
Heb je het valkje nu al 2 weken in huis dan?

Klik op het plaatje voor onze site!




lily80

Ja zaterdag heb ik hem 2 weken. Ik heb nu nutribird 21 een dorp verder op had het gelukkig wel. Nu hoef ik niet tot morgen te wachten. Ik probeer vanavond wel een foto te plaatsen als mijn man thuis is. Ik weet niet hoe ik dat moet doen

Bedankt voor de informatie die jullie geven.

Groeten Lil

Larissa

Hoi lil

Hoe gaat het met het kleine valkje >?

GroetjeS Larissa

lily80

Hoi,

Het gaat nu heel goed met het kleine valkje. Hij komt nu goed aan en weegt nu 72 gr. S ochtend op de dag haalt hij de 80 soms. Is het eigenlijk normaal dat ze s nachts een paar gram afvallen. Of ja hij valt nu niet echt af maar s morgens weegt hij wel het minste elke dag wel steeds meer gelukkig. Ik probeer hem niet te laten vliegen wat heel lastig is nu hij/zij de omgeving ook steeds interessanter vind.

Het heeft denk ik echt aan de voeding gelegen. Ik ben blij dat hij nu nutribird 21 heeft.

Bedankt allemaal voor jullie reactie

Groetjes Lilian

Larissa

Hoi

Ja hoor het is heel normaal dat ze snachts een paar gram afvallen, dit kom door het verteren van de pap en niet voeden snachts.
Zolang hij smorgens aan gekomen is is het goed.

het vliegen kun je niet voorkomen, maar probeer het wel te beperken anders verbrand hij weer te veel energie

Groetjes Larissa