3 mei 2025, 22:37:33

blijft eieren leggen

Gestart door ton41, 17 september 2012, 12:45:55

« vorige - volgende »

ton41

Onze vogel is al vanaf July bezig met eieren leggen het zijn er nu totaal 15 wat kan ik hier aan doen ze eet goed en als ze van de eieren afkomt is ze best wel fit.gaat het nu en beetje zielig vinden.de een zegt dat je ze weg moet halen de ander zegt laten leggen ik weet het niet meer.

*Esther*

Citaat van: ton41 op 17 september 2012, 12:45:55
Onze vogel is al vanaf July bezig met eieren leggen het zijn er nu totaal 15 wat kan ik hier aan doen ze eet goed en als ze van de eieren afkomt is ze best wel fit.gaat het nu en beetje zielig vinden.de een zegt dat je ze weg moet halen de ander zegt laten leggen ik weet het niet meer.

Wat heb je tot nu toe gedaan? laten liggen of weghalen?

ton41

*Esther*

dan zou de interesse inmiddels wel moeten verminderen.

-Waar legt ze de eitjes?
-Kun je de kooi her inrichten, andere speeltjes e.d. miss dat daardoor vd leg raakt?

ton41

ze legt der eitjes achter de kooi op de grond heb en soort nestje gemaakt van papier en daar lig ze de hele tijd heb ook al wat andere dingen gekocht voor in de kooi maar nog niet opgehangen

*Esther*

Dan zou ik denk ik toch alles in 1x weghalen en haar niet meer daar achter de kooi laten. Gewoon geen mogelijkheid geven.

Geef haar veel lekkere dingen in de kooi, alles wat haar maar afleiding kan geven.

Wat ook een optie is; is bij de dierensrts haar een hormonenspuitje geven. Maar dit wordt niet vaak gedaan.

gr Esther

ton41

heb nu wel de kooi veranderd maar het probleem is de kooi staat op en poef en dat kan ik niet afsluiten want ze laat der zakken via die poef dus ze komt er zo weer achter en ze heb zelfs een eitje gelegd achter en foto lijst in de kast. na het eerste bericht heeft ze weer 2 eieren gelegd