18 mei 2025, 20:05:26

valkparkieten kruipen constant in hok?

Gestart door owa, 16 september 2012, 18:56:43

« vorige - volgende »

owa

beste ik heb 3 valkparkieten.
ik heb een lutino en 2 cinnamon.

nu is het zo de cinamon mannetje en de lutino hebben aan het vogelen geweest denk ik :p.

ze zitten in hun broedhok en 1 ervan komt eruit en gaat eten halen kruipt in het kot en dn komt de lutino eruit en gaat ook eten halen enz.

nu is et zo de lutino komt er bijna niet meer uit zeer zelden maar ik kan niet zien of er al eitjes liggen als ze er aan het leggen zijn.

ook de 2 valln de derde valkparkiet aan wat moet ik allemaal doen is de eerste maal dat ik dit meemaak.

*Esther*

17 september 2012, 17:39:05 #1 Last Edit: 18 september 2012, 17:44:33 by *Esther*
met de deur in huis:
Misschien had je je eerst even in kunnen lezen voor dat je dit avontuur aan was gegaan. Ik neem aan dat je bewust het blok er in hebt gehangen? :-\

Je hoeft helemaal niks te doen. De valkjes regelen alles zelf.

Jij hoeft alleen maar te zorgen voor veel gevarieerd voer:
andijvie/paardenbloem/oudbrood/eivoer/zaadvoer/gekookt eitje/schelpengrit/maagkiezel/gekookt macaroni of rijst enz.

Ze vallen de andere parkiet aan omdat ze hun blok verdedigen.
Ik zou die derde er weg halen als je ze in een kooitje hebt zitten. Als er genoeg wegvlucht ruimte is bv 2x1 meter kan je de derde gewoon laten zitten.

owa

Citaat van: *Esther* op 17 september 2012, 17:39:05
met de deur in huis:
Misschien had je je eerst even in kunnen lezen voodat je dit avontuur aan was gegaan. Ik neem aan dat je bewust het blok er in hebt gehangen? :-\

Je hoeft helemaal niks te doen. De valkjes regelen alles zelf.

Jij hoeft alleen maar te zorgen voor veel gevarieerd voer:
andijvie/paardenbloem/oudbrood/eivoer/zaadvoer/gekookt eitje/schelpengrit/maagkiezel/gekookt macaroni of rijst enz.

Ze vallen de andere parkiet aan omdat ze hun blok verdedigen.
Ik zou die derde er weg halen als je ze in een kooitje hebt zitten. Als er genoeg wegvlucht ruimte is bv 2x1 meter kan je de derde gewoon laten zitten.

het is eigenlijkl onbewust omdat ik de vogels van mijn schoonvader gekregen heb en achteraf een lutino kreeg van mijn vriendin die ik met de hand heb groot gebracht.

nu heb ik nog een vraag welke mutaties kan ik krijgen want ik snap die calculator niet zo goed en ben vrij nieuw in het kweken(terwijl dit niet de bedoeling is/was).

ook is mij opgevalle dat alleenik bij het kooi mag komen mijn vriendin niet.
zijn er zeker bepaalde dingen waar ik op moet letten kwa gedrag van de valkjes?

*Esther*

:-\ Een blok ophangen doe je toch niet per ongeluk?

Je kunt ook aan de dikke bolle kant vh eitje een gaatje prikken. Het ei zal hierdoor niet verder ontwikkelen. Je valkjes verliezen dan na enkele weken hun interesse en stoppen met broeden. Of je haalt de eitjes na 4 weekjes weg.

Mutatie kun je inprincipe alleen goed berekenen als je ook de ouders hun mutatie kent van je valkjes.

owa

ik heb het hok gekregen van mijn schoonvader en daar hangt zo een blok in en wist niet waarvoor die diende ze toonde er ook geen interesse voor tot kort.

maar wil wel eens zien wat ervan komt van mijn valkjes dus ben benieuwd wist niet eens dat mijn valkjes al geslachtsijp waren.

had enkel opgezocht hoe ik ze tam moest maken en wat ze mogen eten.