29 maart 2024, 00:22:47

nog steeds geen zaad eten (handopfok)

Gestart door ricky, 17 juni 2003, 21:28:42

« vorige - volgende »

ricky

hallo ik sinds 2 weken 3 jonge valkjes in huis en die werden door de vorige eigenaar al gevoerd met de hand en ik heb dit proces doorgezet en twee van de drie jongen eten  al zaad behalve de derde volgens de kweker is dit een vrouwtje.
de drie valkparkieten komen in een voliere en moeten dus wel zelfstandig kunnen eten wat moet ik doen om de derde valk aan het zaad eten te krijgen. Trouwens de andere twee valkjes zitten al bijna een week op zaad.

Graag uw reactie,

m. vr. gr. ricky.

Tara

Hoi Ricky,

soms moet je ze echt dwingen, als je ze handopfokvoer blijft geven, kunnen ze eraan sterven, nu kunnen sommigen zeggen van wat een nonsens, maar het is waar, mijn Plukkie is er volgens de DA van gestorven. Pluk had last van de spijsvertering omdat ze normaal al zeker een week op gewoon zaad moest zitten, haar maag kon het niet aan. Het kan moeilijk zijn maar je moet er veel tijd aan besteden, je kan bijvoorbeeld wat zaadjes e.d. op je tong leggen en vaak eten ze het liever van je tong, raar, maar waar ...

Succes, groetjes, Tara

Valerkiet

 ;) waaw Tara je bent echt een held op het forum nu :D

Paul

Als ik jongen voer begin ik met 4 weken het opfokvoer te verdunnen met de helft eivoer wat fijn gemalen is.
En dan na 5 weken doe ik er een lepeltje grasparkietenzaadjes doorheen, als ze dan de pap eten krijgen ze al zaadjes binnen en wennen er vast aan.
Ze zullen ze in het begin niet pellen nog maar heel opeten maar dat pellen komt dan snel daarna.

Groetjes, Paul