2 mei 2025, 21:11:20

wanneer jonkies weghalen

Gestart door Cyanic, 29 augustus 2012, 12:05:00

« vorige - volgende »

Cyanic

ik heb nestje van 4 jonkies ze zijn allemaal al uit het blok.
ze zitten wel bij de voerbak maar ik weet niet of ze de zaadjes ook goed kunnen pellen zeg maar. de vader voert de jongen af en toe nog wel vooral omdat er een paar bij zijn die nog wel eens krijsen ( denk dus om voer te krijgen ) de oudste is al mooi tijdje uit het blok die is 7 weken en paar dagen

ik weet niet wie maar volgens mij hebben ze ook nog wel eens ruzie ofzo dan kom ik beneden en dan is er een ouder en of een jonkie die bloed heeft bij een van de vleugels

wanneer kan ik ze het beste erbij weghalen?
valkenknuffel van Cody

Valkenhof Waalwijk

je moet ze pas weg halen als ze zelfstandig eten. probeer het maar eens met trosgierst dan zie je al snel welke al zelfstandig eten.

Cyanic

Citaat van: valkenhof waalwijk op 29 augustus 2012, 21:15:29
je moet ze pas weg halen als ze zelfstandig eten. probeer het maar eens met trosgierst dan zie je al snel welke al zelfstandig eten.

oke en ze eten pas echt zelfstandig als ze de schil van de zaadjes afhalen zeg maar.
valkenknuffel van Cody

Larissa

Klopt, ze zijn zelfstandig als je zaad in de krob ziet zitten,dus als ze de zaadjes pellen, alleen als je ze nog bij de ouders hebt zitten kan het ook 1 van de ouders gedaan hebben het pellen.
Daarom zet ik ze vaak apart van de ouders rond de 7.5 a 8 weken

Dit kun je makkelijk zien als je de veertjes in de hals iets omhoog blaast, vaak wacht ik tot dat ze 8 weken zijn dan hebben ze vaak alles afgekeken en na gedaan.

S6

Cyanic

Citaat van: Larissa op 30 augustus 2012, 01:22:44
Klopt, ze zijn zelfstandig als je zaad in de krob ziet zitten,dus als ze de zaadjes pellen, alleen als je ze nog bij de ouders hebt zitten kan het ook 1 van de ouders gedaan hebben het pellen.
Daarom zet ik ze vaak apart van de ouders rond de 7.5 a 8 weken

Dit kun je makkelijk zien als je de veertjes in de hals iets omhoog blaast, vaak wacht ik tot dat ze 8 weken zijn dan hebben ze vaak alles afgekeken en na gedaan.

S6

oke en zit er verschil in als ze de zaadjes niet pellen in de krop? heb net bij 1 gekeken en zit wel zaad in lijkt gepeld maar zo goed kon ik het niet zien

zal ze begin volgende week even apart doen
valkenknuffel van Cody

Larissa

Hoi

Als ze niet pellen zit er vaak ook niks of heel weinig in de krob,
als er zaad in de krob zit dan hebben ze vaak het begin onder de knie

S6

Groetjes Larissa

Cyanic

Citaat van: Larissa op 30 augustus 2012, 12:25:32
Hoi

Als ze niet pellen zit er vaak ook niks of heel weinig in de krob,