5 mei 2025, 01:25:30

Baby valkje

Gestart door Tiel, 29 augustus 2012, 23:46:22

« vorige - volgende »

Tiel

Help, we hebben sinds 4 dagen een babyvalkje. Degene waar we hem hebben gekocht zei dat hij nog maar 2 x per dag pap hoefde te hebben. Nu verzwakte hij vanmiddag, we zijn meteen nAr de dierenarts geweest. Wat blijkt nu, hij is pas ong 3 weken oud!!!!! Hij was onderkoelt, en mOet nog vaker Pap krijgen! Ik vind het echt heel erg, we hebben hem nu onder een lamp en een kruik, maar hij is nog steeds zwak en wil niet eten. Heeft misschien nog iemand een tip om hem aan te laten sterken? Ik voel me heel schuldig, en vind het vreselijk dat die verkoper ons niet goed op de hoogte heeft gebracht! Hoop dat hij de nacht overleeft..

animallovertje

helaas..
voor de volgende keer kan je beter een valkje kopen die zelfstandig is. maar daar heb je nu natuurlijk helemaal niets aan.

goed dat je hem nu onder een lamp hebt zitten met een kruik. een valkje van 3 weken moet nog lang gepapt worden. wat een vreselijke kweker die zo'n jong valkje meegeeft aan een onwetende eigenaar :( kan me voorstellen dat dat voor jullie ook erg verdrietig is!

hoe maak je de pap? zorg je dat de pap op de juiste temperatuur is? hoeveel geef je het jong en wanneer?
wat bedoel je met dat je jong niet wil eten? lukt het niet met een spuitje?

Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

carco

Jeetje fijn toch van die mensen die valkjes meegeven die zo jong zijn en de pap niet gewend.
En de kweker? Geeft die niet thuis? Het beste is om de kleine onmiddellijk terug te brengen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Larissa

Hoi

Ik ben het met Carco eens, kijk eerst of de kweker het jong terug wil zetten onder de ouders.
Anders kijken of er iemand in de buurt zit met pap ervaring, een jong van 3 weken moet minimaal vaak nog 5 keer per dag pap hebben.

Heel veel s6 met dit kleine valkje

Groetjes Larissa

Tiel

Hij is vanmorgen overleden  :'( ik vind het echt heel erg, en ben echt boos op de verkoopster. Als ik dat eerder had geweten! Arm diertje, het was allemaal niet nodig geweest! Ik had alles gedaan voor dat kleine diertje. Dankjewel voor jullie reacties..

animallovertje

wat vreselijk :( heel veel sterkte!!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Larissa

Hoi Tiel

Jezus wat erg voor jullie, je hebt je best gedaan.
Heel veel sterkte,

GroetjeS Larissa

donsje

het is gewoon schandalig dat ze het beestje zo verkocht hebben zou toch terug gaan naar de verkoopster en een zelfstandig valkje eisen had op een ander forum iemand met een parkietje bijna het zelfde verhaal had haar ook geadviseerd terug te gaan ze heeft nu wel een zelfstandig jong gekregen van de zelfde verkoper.
sterkte.

carco

Jeetje zeg, wat rot voor je  :(
Ben het wel met donsje eens, maar kan me ook voorstellen dat je helemaal klaar bent met deze verkoper.

donsje

wat is dat nou tegenwoordig dat sommige mensen zulke jonge vogeltjes verkopen ,vindt dat je het steeds meer hoort en leest .
denk dat er wordt verteld dat de vogels dan tammer van worden .
maar ik heb zelf vandaag nog een jonge valk zelfstandig uit een vogel winkel gekocht die nu al op mijn vinger komt.
en trouwens een paar weken terug 2 jonge valkjes ook al zelfstandig die ook zo op mijn vinger komen.

Tiel

We zijn vandaag terug geweest naar de verkoopster, en we hebben een nieuw valkje gekregen, die al zelfstandig is. Ben er echt blij mee!

donsje

gelukkig dat het goed gekomen is en veel plezier met je valkje.

carco

Gelukkig, veel plezier er mee.

donsje

nog even over handopfok ; bedoelde dus dat ze ze mee geven aan onervaren mensen met handopfok .
als het nodig is bij de kweker in nood heb ik daar niks op tegen .
heb zelf ook al uit nood zelf  mijn  kakariki,s moeten voeren anders zouden ze het niet gered hebben.