27 april 2024, 22:40:18

Kan iemand aub mij helpen?

Gestart door Marl1, 17 augustus 2012, 12:19:23

« vorige - volgende »

Marl1

Hoihoi,

Even een updeetje.

Ik weet niet of het oudste jong een popje is of een mannetje, maar ik heb hem maar gedoopt tot Giertje, omdat hij eruit ziet als een kale gier.  :D

Het gaat op zich wel met het pappen, ik heb er al een beetje handigheid in gekregen. Maar doe ik het goed, hapje voor hapje? Giertje wil eigenlijk niet eten, hij doet z'n snavel niet open voor de spuit, en soms is hij zo eigenwijs dat hij de pap niet eens door slikt. Ik geef nu wel die 8 ml. Hij komt alleen niet aan, hij blijft al een aantal dagen steken op het gewicht van 80 gram, 's ochtends met lege krop. Zijn krop is 's ochtends wel netjes leeg. En de ontlasting is inderdaad lichter van kleur geworden.

Ik zit nu op 4 voedingen per dag, wanneer kan ik naar 3 voedingen gaan? En zou ik morgen 1 voeding (die van 12 uur), kunnen overslaan? Of moet ik morgenochtend om 7 uur een voeding geven en om 9 uur nog een keer? Of een anderhalve (8 + 4 ml)? Ik moet weg namelijk, en er is niemand die de voeding van 12 uur kan geven. Om 5 uur ben ik wel weer terug. Of ben ik nu persé hierdoor aan huis gebonden? Ik moet toch echt weg....

Hopelijk kunnen jullie me raad geven hoe ik dit moet oplossen.

Alvast bedankt.

Groetjes Marleen.

Larissa

Hoi Marleen,

Nog even over de tempratuur van de pap, ik heb een hele simpele digitale thermometer gekocht, hier mee temp. ik de pap.
Zo is hij nooit te koud of te warm.
Mocht hij toch te warm zijn kook ik nieuw water en maak ik nieuwe pap aan.

WAt betreft je probleem voor morgen, leg er trosgierst bij in als hij al een paar dagen op 80 gr blijft steken kun je proberen met 3 voedingen rond te komen, mocht hij honger krijgen meestal beginnen ze dan wel te knabbelen aan trosgierst is mijn ervaring.
En 1 dag 1 voeding minder is ook niet slecht voor ze,

Ik kan zelf ook niet altijd in huis zijn voor het pappen, in verband met mijn revalidatie, meestal geef ik dan iets extra's vlak voor dat ik weg moet, maar dit doe ik alleen met de hele kleintjes niet die al bijna 4 a 5 weken zijn.
Weet zo niet meer hoe oud jou valkje is

Knuffels

Marl1

Hoi Larissa,

Bedankt voor je reactie! Mijn valkje is nu 4 weken oud. Er ligt al trosgierst bij hem, en hij heb ook nat brood, geruld eivoer, en een klein beetje vruchtenpaté er liggen. Zou hij ook al water kunnen drinken, dat ik dat ook bij hem zet? Of hoeft dat nog niet?

Ik heb laatst dus ook een thermometer gekocht. Als de temp. van de pap ongeveer 40 graden is, doe ik het in het spuitje en dat geef ik dan aan hem. Zo weet je de juiste temperatuur tenminste. Verders doe ik het ook op jouw manier, en dat bevalt mij prima! Dankjewel!

Groetjes Marleen.

Rianne

Als hij blijft steken op 80 gram zou ik nog niet gaan minderen. Meestal vliegt een valkje pas uit met 4 a 5 weken dus ik denk nog niet dat hij zelf al gaat eten. Er zit genoeg water in de pap dus het hoeft er nog niet bij.