Probleem waar ik snel hulp voor nodig heb! !!!OPROEP!!!

Gestart door Marl1, 28 augustus 2012, 12:43:40

« vorige - volgende »

carco

Jeetje meid ik heb zo met je te doen!
Ik kan me indenken dat je er doorheen zit.
Mocht je besluiten om naar Prinsenbeek te gaan, neem dan even contact op, dan kan je hier langskomen en wil ik de zorg evt met alle liefde overnemen daarna ( wat niet wil zeggen dat het mij wel lukt dit ten goede, want je doet het perfect!! )

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Marl1

Bedankt voor de reacties!

Ik zie helaas geen mogelijkheid om in Prinsenbeek te komen, misschien aan het eind van de week pas. Maar of de kleine dat red? Ik heb een aantal vogelartsen gebelt, maar niemand wil medicijnen verstrekken zonder de kleine gezien te hebben. Ik wil met alle mogelijkheid de kleine helpen, maar het stopt hier, voor nu. Ik zal de kleine met al mijn liefde blijven verzorgen. Ik probeer het beste te doen, maar ik denk niet dat hij het gaat redden.

Hoe zou het voor het beestje zelf zijn? Moet ik hem in laten slapen, of toch maar blijven wachten? Hopend dat hij er bovenop komt? Het eten gaat maar moeizaam. Gister dacht ik dat hij die nacht dood zou gaan, maar hij leeft nu nog steeds. Voor mijn idee, reageert hij wel iets meer als gisteren....

Hij is zo ineens doodziek.... Ik sta er versteld van, hoe kan dat nou zo opeens?

Zou hij er uberhaupt nog bovenop kunnen komen? Of is het gedaan nu?

'k hoop dat jullie nog een antwoord hebben op mijn vragen....

Alvast bedankt.

Zyra

Ik heb niet hel je verhaal gelezen, maar ik vrag mij af of je inmiddels al een warmte lamp hebt aangeschaft?

Precies 2 weken geleden heb je dit topic geopent en ik kan zo snel niet vinden dat je een warmte lamp hebt aangeschaft, lees alleend at je het met kruiken doet?

carco

Ik ben bang dat het tocht met de krop te maken heeft. Meer dan nu kan je niet doen.

Klik op het plaatje voor onze site!




*Esther*

Citaat van: Zyra op 11 september 2012, 10:56:23
Ik heb niet hel je verhaal gelezen, maar ik vrag mij af of je inmiddels al een warmte lamp hebt aangeschaft?

Precies 2 weken geleden heb je dit topic geopent en ik kan zo snel niet vinden dat je een warmte lamp hebt aangeschaft, lees alleend at je het met kruiken doet?


Hey, lang niet gezien  :D

*Yvon

Hoi

Misschien kan je wat druppeltjes biologische appelcider azijn door de pap doen.
Bij de ah te koop.
Dit dood schimmels en zit een hoop vitamientjes in.
Het is te proberen is ook goed voor de oudere vogels. :)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Zyra

Om de krop te legen is warmte erg belangrijk (een kruik voor zoveel dagen is niet voldoende!) en je kunt de pap dunner maken of desnoods alleen yakult geven een keer en daarna hele dunne pap met yakult erdoorheen.

Ik zou appelcider zeker niet nu gaan geven als ie al zo zwak is. Zelf geef ik liever helemaal geen cider aal jonge vogels, oudere vogels wel, maar zulke kleintjes zeker niet...

Maar vraag me nog steeds af of er inmiddels een warmte lamp aanwezig is?

Offtopic: klopt Esther, drukke periode achter de rug waarin mijn vader een openhart operatie heeft gehad, wij (alweer) zijn verhuisd maar nu voor de komende 20 jaar goed zitten, mijn moeder op de IC heeft gelegen en mijn longen zeer gevaarlijk slecht zijn geworden..

donsje

yakult zou ik ook niet proberen daar zijn op een ander forum ook al hele discussies over geweest.-

smiley

De enige kans dat dit kleintje nog heeft is volgens mij toch echt een bezoek aan een dieren/vogelarts.
Want er zullen niet veel artsen zomaar iets voor schrijven zonder te testen wat er mis is .
Een verkeerd middel bij de verkeerde ziekte doet meer kwaad dan goed !!
Ga naar een gewone dierenarts en leg goed uit wat eraan de hand is ,dan word er toch nog iets geprobeerd !!
Deze arts kan je met de vogelarts in Prinsenbeek laten bellen voor hulp ....
En dan kunnen ze samen een plan maken om de kleine te helpen BV.

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Marl1

Bedankt voor de vele reacties! Alleen lees ik tegenstrijdige berichten, wel yakult geven, geen yakult geven, wel appelciderazijn geven, geen appelciderazijn geven.... Wat moet ik nou? Niet doen, of wel doen? Ik heb wel appelciderazijn in huis.

De kleine leeft nog steeds, is wel zwak, maar het eten gaat wel weer wat beter. Ik geef de kleine vrij dunne pap, ongeveer 2,5 ml en dat 4 x per dag. De krop kan dit aan, tegen de tijd van de volgende voeding is de krop bijna leeg.

Ik heb vandaag de dierenarts hier gebelt, maar die zei meteen: daar kunnen wij niks mee, daarvoor moet je toch echt naar een vogelarts. Ze wilde ook niet met mij een vogelarts bellen. Maar de vogelarts in Driebergen werkt op donderdag en vrijdag, en morgen is het donderdag. Dus ik wil/ga hoe dan ook, daar morgen naar toe!

Een biggenlamp is/was toch ook goed? Of moet ik toch nog een echte warmtelamp kopen?

carco

Yakult wordt door dierenartsen afgeraden.
Appelazijn is altijd goed.
Wel goed dat de krop nu lijkt te legen?
Een biggenlamp kan ook , maar als ik het goed heb geeft die ook licht en dat is wat onrustig voor de kleine, dus zou mijn voorkeur uitgaan naar een warmtelamp, die geeft nl geen licht.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Marl1

De krop leegt wel, maar nog steeds errrug langzaam.... Hij krijgt wel te weinig binnen, maar valt niet verder af, hij blijft telkens een beetje op 33, 34 gram hangen.

Ik kan morgen om 9 uur in Driebergen terecht. Ik hoop dat ze me daar kunnen helpen.

Is er een verschil tussen appelazijn en appelciderazijn? En hoeveel kan ik dan geven?

De biggenlamp geeft inderdaad licht, rood licht. Ik ga morgen even goed praten met die vogelarts, wat ik moet veranderen en wat ik wel goed doe. Ik hoop dat ik wat info en tips krijg, en dat we hem er boven op kunnen helpen.

Trouwens wel prijzig zo'n consult....  :-[  :-X  Maar ja, het is voor een goed doel....  ;)  Nu maar hopen dat-tie 't redt!

Marl1

Hallo,

Ik ben vandaag bij dokter Frank Verstappen geweest. Beetje stugge man, maar wel heel kundig.

Hij ging toen hij de kleine zag, meteen een mestonderzoek doen. Hij pakte een poepje uit de reisbox, en ging die meteen onderzoeken. We wisten niet precies of het van de kleine of de andere was, want die had ik ook mee genomen voor de warmte. Toen hij de kleine aan het onderzoeken was, poepte hij, en hadden we een vers poepje. Volgens de dokter te klein en veel te waterig. Meteen onder de microscoop, en hij zag meteen een hoop bacterien, gisten en schimmels. De kleine is zwak en erg mager, hij loopt maar liefst bijna 2 weken achter. Het was nu niet echt nodig om hem in te laten slapen, maar het moet dan vanaf nu ook beter gaan. Anders wordt het alsnog einde verhaal.

Ik heb 3 soorten medicijnen meegekregen:
- Metocloral drops
- Enrofloxoral drops
- Nystatine suspensie

Het zegt mij niet zoveel, maar ik hoop dat het gaat helpen. Ik moet de kleine vanaf nu om de 2 a 3 uur voeren. Hij moet echt gaan aankomen. De dokter verwacht dat de krop nu met die medicijnen wel goed gaat werken, dus vandaar dat ik hem nu vaker pap moet gaan geven. De dokter heeft de kleine ook nog medicijnen en daarna een beetje pap gegeven, dit deed hij met een kropnaald. Ik ben blij dat ik dat niet hoef te doen! Dat zou ik echt doodeng vinden! Maar wel interessant om te zien.

Ik ben alleen iets vergeten te vragen, over de yakult en de appel(cider)azijn. Maar ik heb nu medicijnen en ik ga die spullen niet door elkaar gebruiken, lijkt me niet erg handig....  ;)

Groetjes Marleen.

Marl1

Ik weet niet of dat kan, maar ik denk dat de medicijnen zijn werk al doen. Ik heb daarstraks om half 5 gepapt en zo meteen moet ik dan weer om half 8, maar zijn kropje is nu al bijna leeg!

Wat een opluchting....