11 mei 2025, 11:23:40

Manier van reizen

Gestart door Jolandaa, 17 augustus 2012, 22:54:31

« vorige - volgende »

Jolandaa

Hallo allemaal,

Wij hebben net onze valkjes weer opgehaald vanaf het logeeradres voor de vakantie (mijn schoonouders). We hebben 4 valkjes in 2 reismandjes. Nu is het zo dat ze eigenlijk niet 2 bij 2 kunnen zitten omdat het ruzie, schreeuwen of elkaar pikken wordt. Hoe we ook de paren in delen, er is geen goede oplossing. Nu hebben we van mijn schoonouders er voor deze reis nog een mandje bij gekregen (van hun konijn) om 1 van de 2-tallen uit elkaar te halen. We reizen dus met 3 mandjes voor 4 vogels, dit wordt op een gegeven moment een volle boel in de auto als ook nog 2 kooien en alle andere benodigdheden mee moeten.

Op het moment dat we ze aan het "verdelen" waren in de reismandjes kreeg ik het idee voor een mandje met een tussenschot zodat de vogels niet bij elkaar kunnen komen maar wel elkaar kunnen zien (bij ons is namelijk schreeuwen een groot probleem omdat ze elkaar dan niet zien). Ik heb even op internet rond gekeken en kwam wel iets tegen voor honden met een tussenschot (lijkt me een beetje groot voor vogels).

Ik ben benieuwd hoe jullie je valkjes vervoeren en of jullie nog een oplossing hebben.

Groeten Jolanda

Larissa

Hoi Jolanda,

Ik vervoer vogels ook gewoon in zo'n cavia mandje.
Als ik meerdere ga ophalen gaan er altijd 2 bij elkaar in.
Vaak is het maar voor korte tijd en moeten ze elkaar maar even voor lief hebben.

HEt schreeuwen, krijssen kun je voorkomen door een handdoek/theedoek over heen te leggen zodat je het donker maakt voor hun.
Dank zij deze  tip die ik ook ooit eens gekregen heb is het altijd rustig in de auto.

Groetjes Larissa

animallovertje

ik had eigenlijk nooit een reismiddel. had wel altijd zo''n klein kanarie kooitje die ik daarvoor gebruikte.. maar toen ik met Jules naar de dierenarts moest ben ik toch maar even naar de winkel gegaan.. vooral omdat hij al niet goed op stok kon zitten. heb toen inderdaad ook zo''n caviabakje gekocht.. en dat bevalt heel erg goed eigenlijk!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------