28 maart 2024, 13:37:37

Dagboek roodrug (Tommy)

Gestart door miep, 26 augustus 2012, 14:51:45

« vorige - volgende »

miep

Hoi,

Aangezien ik geen valkparkiet meer heb maar een roodrug, plaats ik hier mijn dagboekje van Tommy mijn roodruggetje.
Straks ga ik foto's maken dan kunnen jullie hem zien.

Tommy is van april dit jaar, en een lief tam vogeltje die bij mij een papegaaien kooi zit.


Savanna-c

Wat leuk dat je hier een dagboekje begint over Tommy ik kijk uit naar de foto's :)

miep

Vandaag ik stond in de keuken en ik was bezig eten te maken. Krop sla uitgewassen etc.
Tommy op mijn schouder, en normaal blijft ie in de keuken wel op mijn schouder zitten omdat ie de keuken nog niet goed kent.

En ineens; Tommy springt van mijn schouder af, direct op het krop sla ! haha ! ik vond het zo schattig. Zat ie daar op een slakrop en begon gewoon te eten.

Dus ja ik hem eraf gehaald, maar hij bleef maar er naar toe vliegen. dus heb ik hem een bakje gegeven met sla, komkommer en wortel.
Hij vind het super lekker, heel zijn snavel onder de wortel zo schattig !

Fotos komen nog, ik heb geen batterijen.
ik kan misschien wel 1 foto laden maar verder geen fotos nog maken, moet batterijen halen.

patty

hoi,
gevonden, leuk dat je één nieuw vriendje hebt. ben benieuwd naar de foto's.
;D

miep



hier alvast een voorproefje van mijn kleine hummeltje  :)
ik zal zo snel mogelijk batterijen halen  ;D

Savanna-c

Ahgg hij is echt zooooooooooo schattig en wat leuk die sla hihbihihi ik heb veel zin om je foto's te kijken ;D

miep



Pronken met zijn rode ruggetje ;-)



we are friends forever !


Larissa

Hoi Miep

Mooie vogel, is het nog een jong ?

GROetjes Larissa

miep

Hij is van april dit jaar  :)

carco

Wat zijn die leuk :D
Ik wist niet dat die zo tam konden worden.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




miep

Ja, tommy is heel erg tam.
Het liefst zit hij bij mijn vader op het hoofd als hij komt en aan zijn snor te pikken  ;D

Hij begint ook steeds meer te knuffelen, een echte knuffelkont is het. Ik kan hem onder zijn veren aaien zo lief  ;D Maar als hij geen zin heeft wil ie dat niet, soms is hij ook super hyper, dan is het net een stuntvlieger.

Maar ik denk dat hij in zijn rui komt want er komen allemaal van die schattige donsveertjes af.

hier zit Tommy op de boiler in de badkamer, waar ik hem natuurlijk niet gemakkelijk af krijg haha  ;D



en zijn kooi:


Savanna-c

Wauw wat een lieverd zeg hij heeft echt een ondeugend gezichtje haha ;)

Wel echt een heel mooie vogel! Maar is de soort echt roodrug of heeft hij nog een andere naam??

miep

het is echt een roodrug  :)
en ja ondeugend is ie zeker  :P

miep



Tommy wil perse altijd in de keuken zijn als ik daar ben,
dus heb ik maar een speciaal zitplek voor hem gemaakt zodat ik als ik bezig ben hij behalve op mij; daar ook op kan zitten want hij mag verder nergens komen in de keuken.

Een bakje eraan gehangen zodat hij als ik aan het koken ben mee kan snoepen en proeven of het eten goed is.

Charlie komt hier ook wonen binnenkort dus ik zal aan de eettafel een placemat neerleggen met bord en beter voor mevrouw want zij schijnt aan tafel te eten  ;D

Savanna-c

is tommy een man of een pop?

En wat leuk is Charlie ook een roodrug?

Wat mooi die zitplaats, ik kan het alleen met boren en schroeven maar dat jij dat helemaal met touw doet ik sta verstelt!! Maar wel heel leuk om te doen ook dingetjes maken :)