20 mei 2025, 00:20:58

Nu nog kweken?

Gestart door Sven de Valk, 16 augustus 2012, 17:44:45

« vorige - volgende »

Sven de Valk

Hallo,

ik heb net een voliere niks mis mee 6 valkjes en 2 splendid erin zitten maar nu hebben 2 valkjes gepraard zonder dat ik een broedblok heb opgehangen.

2 dingen die ik kan doen
- niks
- broedblok ophangen maar is een beetje laat in kweek seizoen ?

Graag hulp

Rianne

Ik zou gewoon niks doen, de kans is groot dat ze het ei gewoon van de stok af laat vallen of in een hoekje legt. Als ze dan nog gaat zitten broeden kun je de eieren nog altijd weghalen en bijv een omgekeerde bloempot op het plekje zetten.

Sven de Valk

En nu heeft het mannetje ook met een ander popje gepaard, wat moet ik doen?

carco

Niets, het mannetje heeft er gewoon zin in :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Rissiejjj

Gewoon niks doen inderdaad.
Heb hier ook de blokken eruit nu, maar inmiddels al 5 eitjes op de bodem van de voliere gevonden.
1 popje gaat op de grond zitten om te leggen en legt ze ook allemaal bij elkaar, maar gaat er niet opzitten, en er zijn in het binnenhok 2 stuks van stok gegooid.

Jammer maar helaas, volgend seizoen hebben ze weer de kans.

Patrick

Zou ook niks doen. Dat het mannetje ook op een andere pop gaat wippen is het nadeel van kolonie broeden ;-) Je weet nooit wie op wie heeft gezeten als je jongen krijgt.

Hier liggen de laatste jongen nog in het blok en ondanks er sommige koppels zijn die een nieuwe ronde willen beginnen of hun eerste ronde beginnen gaan alle blokken eruit als de laatste die nu in het blok zitten uitgevlogen zijn. 3 weken broeden...... 5 weken in het blok dan zit je al erg laat in het jaar en vlak voor de winter dus slechte timing van de vogels.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl