4 mei 2025, 08:41:24

Valken en zebra's

Gestart door Nathaniel, 25 augustus 2012, 18:28:33

« vorige - volgende »

Nathaniel

Enkele weken terug hebben wij een nieuwe kamervoliere gekocht voor onze vier zebravinken. Nu is er nog ruimte voor meer vogels (100 x 50 en 175 cm hoog) en ik zit al langer te denken aan een (of twee) valkparkiet. (in hoeverre partner het er wel/niet mee eens is maakt voor de vraag niet uit ;))

Maar nu vroeg ik mij dus af of dat samen zou gaan met de zebravinken? Het is de bedoeling dat de valken ook de kooi uitmogen en alles. Dus het gaat puur om het samenleven met de zebravinken.

Ik weet dat partner zelf grasparkieten erg leuk vind, maatje kleiner dan de valken maar ik heb begrepen dat er een grote kans is dat die de vinken afmaken.

Als het een slecht idee is, dan is dat balen, maar dan is dat toch wachten tot we verhuizen en er plek en geld is voor nog een ruime kooi..

In ieder geval bedankt ^^

miep

volgens mij gaan soorten kanaries niet samen met parkieten.

Nathaniel

Soorten kanaries? Tropen vogels bedoel je dan of wat?

Ik heb inderdaad meegekregen dat kromsnavels doorgaans niet met rechte snavels samen gaan. Maar ik heb daarbij ook begrepen dat dit niet persé opgaat voor valkparkieten gezien ze een stuk minder vel zijn dan andere parkieten.

mariejj

Ik heb in mijn buitenvoliere ook gewoon zebravinken en kanaries tussen de valkparkieten zitten. Maar dat is een grote voliere, in een kooi raad ik het niet aan om verschillende soorten vogels bij elkaar te zetten.
Grasparkieten zijn fel, deze zitten bij mij ook apart.