16 april 2024, 22:20:22

zwarte vlek op de kuif

Gestart door kaykiller, 16 augustus 2012, 16:23:13

« vorige - volgende »

kaykiller

2 van de 3 valkjes hebben een zwarte vlek op de kop waar de kuif komt is et as is hier is tegen te doen?

Lin

Is dit een ernstige plek dat ie zwart is omdat dit bij spoed staat ?heb je een foto ?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rissiejjj

Als ik dit zo lees "waar de kuif komt".
Dan lijkt het me gewoon de waas die onder het huidje komt net voordat de pennetjes erdoor komen.
Niks aan het handje dus als het is wat ik denk dat het is!

kaykiller

16 augustus 2012, 19:07:33 #3 Last Edit: 16 augustus 2012, 19:22:31 by kaykiller
Citaat van: Lin op 16 augustus 2012, 17:31:53
Is dit een ernstige plek dat ie zwart is omdat dit bij spoed staat ?heb je een foto ?


ernstige plek?
Citaat van: Rissiejjj op 16 augustus 2012, 17:35:48
Als ik dit zo lees "waar de kuif komt".
Dan lijkt het me gewoon de waas die onder het huidje komt net voordat de pennetjes erdoor komen.
Niks aan het handje dus als het is wat ik denk dat het is!


dat komt er toch voor? en niet erna hij had eerst een masker maar nu is de helft een soort as en als je eraan komt gaanze piepe misschien luizen ???

Rianne

Wordt je jong misschien geplukt?

kaykiller

17 augustus 2012, 12:19:58 #5 Last Edit: 17 augustus 2012, 12:24:19 by kaykiller
Citaat van: Rianne op 16 augustus 2012, 21:39:29
Wordt je jong misschien geplukt?


ikweet niet het vorige jong werdt nie geplukt maar de man plukt alleen de pop maar het lijkt nie op plukken maar, ik had net de da gebeld en moest ivermactine onder de vleugel doen maar het zijn jonge van 3 weken en een kennis van me zegt dat moet je nie gebruiken bij jonge vogeltjes net ff een nieuw broedblok opgehange en de jonge erin gedaan dus hoop dat het wat minder wordt

Rianne

Als je een foto kunt plaatsen kunnen we beter helpen, ik vermoed plukken maar kan t niet met zekerheid zeggen.

kaykiller

17 augustus 2012, 18:36:02 #7 Last Edit: 17 augustus 2012, 18:37:39 by kaykiller
Citaat van: Rianne op 17 augustus 2012, 13:35:46
Als je een foto kunt plaatsen kunnen we beter helpen, ik vermoed plukken maar kan t niet met zekerheid zeggen.


net ff paar broedblokken gemaakt en nu kijk ik net in het broedblok waar ze inzitte het mannetje plukt wat kan ik hier tegen doen

Rianne

Eigenlijk niks... Het middel dat gegarandeerd helpt is nog niet uitgevonden. Als het plukken beperkt blijft tot  een enkel plekje zou ik t zo laten en goed in de gaten houden. Wordt t erger en bijv tot bloedens toe, zou ik t jong uit t blok halen en verder gaan met handopfok.

kaykiller

17 augustus 2012, 20:43:47 #9 Last Edit: 17 augustus 2012, 20:47:58 by kaykiller
hij plukt alleen op de kuif ik heb geen ervaring met handopfok :-\ maar zo ernstig is plukken tochnie?

animallovertje

je kan je voorstellen dat dat niet fijn is voor het jong. om geplukt te worden.
wanneer het enkel bij de kuif een beetje blijft kan je ze bij de ouders laten. maar wanneer het echt erger wordt kan je ze er niet bij laten zitten. dat is heel zielig.
zou zelf ook niet kweken met een koppel dat plukt.
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

kaykiller

Citaat van: animallovertje op 17 augustus 2012, 20:52:45
je kan je voorstellen dat dat niet fijn is voor het jong. om geplukt te worden.
wanneer het enkel bij de kuif een beetje blijft kan je ze bij de ouders laten. maar wanneer het echt erger wordt kan je ze er niet bij laten zitten. dat is heel zielig.
zou zelf ook niet kweken met een koppel dat plukt.

k de man plukt alleen dus misschien volgende keer ander mannetje koppelen :P

Larissa

Kaykiller zo makkelijk gaat het niet meestal koppelt een valk voor het leven.

Plukken kan toch ernstige afwijkingen lijden bij de jongen, de pennen die niet helemaal meer door komen en daardoor onder de huid blijven steken en ontstekkingen veroorzaken en nog meer van die rommel.

Hou het gewoon goed in de gaten,

groetjes

kaykiller

18 augustus 2012, 10:56:55 #13 Last Edit: 18 augustus 2012, 11:00:06 by kaykiller
Citaat van: Larissa op 18 augustus 2012, 00:20:58
Kaykiller zo makkelijk gaat het niet meestal koppelt een valk voor het leven.

Plukken kan toch ernstige afwijkingen lijden bij de jongen, de pennen die niet helemaal meer door komen en daardoor onder de huid blijven steken en ontstekkingen veroorzaken en nog meer van die rommel.

Hou het gewoon goed in de gaten,

groetjes


maar hij plukt alleen in het masker waar de wangen komen en de kuif dadelijk maar es kijken