19 april 2024, 03:10:37

gaat dit jong het redden?

Gestart door Sjeufke, 6 augustus 2012, 13:13:37

« vorige - volgende »

Sjeufke

Hallo,

Een van mijn popjes, die alleen broedt, heeft een ei dat op uitkomen staat (schaal rondom al ver doorgepikt). Nu wil de pop al 2 uur lang niet meer terug op het nest. Is dit normaal? Krijt het jong het zo niet te koud? Ik hoor tot nu toe nog steeds piepjes uit het ei komen.

Hoop snel een reactie te krijgen.
Karin

Rianne

Als ze er niet terug op gaat, zal het jong het niet redden...

Sjeufke

Daar was ik al bang voor. Ze is er nog steeds niet terug op, lijkt niet te weten wat ze met de situatie aan moet. Is wel een paar keer gaan kijken om vervolgens toch weer weg te gaan  ???.
Ik heb het eitje daarom in een ander nest gelegd. Dit koppel zit op nepeitjes. Ik hoop dat 't het jong alsnog lukt om uit het ei te komen (er zat nog steeds leven in!) en dat dit koppel het accepteert. Dan heeft ie in elk geval hele goeie ouders  ;D.

Rianne

Goede keus, ik duim met je mee!

Sjeufke


Sjeufke

Helaas, het kleintje heeft het niet gered. Het is 'm niet gelukt om uit het ei te komen  :'(

Lin

Als hij zelf al een barst heeft gemaakt had je even kunnen helpen. Maar dit kan alleen als hij zelf al bezig is.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sjeufke

Dat heb ik overwogen, maar durfde ik niet. Ik was bang dat ik het daarmee juist zou verknoeien. Ik had namelijk ergens gelezen dat het niet goed is om te helpen.
Er zat inderdaad al een mooie barst in  :-\. Hoe ver mag je in zo'n geval dan helpen?

Lin

Als er een gat in het vliesje zit.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sjeufke

En mag je 'm er dan helemaal uit halen?

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Ff handschoenen aan voor de zekerheid.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)