is aan gevallen geweest door 2 andere valkjes..

Gestart door debso77, 15 augustus 2012, 15:54:17

« vorige - volgende »

debso77

hoi ..
ik heb een valkparkiet onder me hoede genomen omdat hij door 2 andere valkjes is aan gevallen en kaalgeplukt ..
eerst had mijn vriendin heb over genomen ,maar die had zelf ook al valkjes en deze onder drukte haar drukste valkje zodoende heb ik hem over genomen ..
hij eet al na de 1e dag goed fluit diverse deuntjes (volgens mij verschillende vogelsoorten) dat omdat hij voor dit alles geloof ik in een schuur gezeten heeft met meerdre vogels..
hij drinkt maar,
zijn koppie is helemaal kaal begint wel wat plukjs te komen maar was nieuwgierig of er iets is waarmee ik de groei kon vorderen ..ts net een giertje nu ghighi
en hoe lang het gaat duren voordat hij zn veertjes weer terug heeft ..
(ts geen witte valk ts een wildkleur valkje)
hij is helemaal hand tam erg lief ...brabbelt en praat..
oja heb in de gate gehad dat hij schuin naar achter vliegt dus heb een idee dat hij verkeert gewiekt is ..
verder staat 1 teentje kroom en mist hij een nagel ..kan dat allemaal kwaad of komt dat nog goed ?

KcKimmie

Hoi,

Ik kan je niet overal mee helpen hoor maar wel met het kale hoofd. Op 2 augustus heb ik 2 valkjes opgehaald waarbij 1 een kaal kopje had. Geen veertje te bekennen. Nu 20 augustus is er geen kaal plekje meer te zien. De veren zijn natuurlijk nog niet zoals zou moeten maar bedekken wel het hoofdje al :)

Het groeit dus reuze snel vind ik. Of er middeltjes zijn om het te bespoedige weet ik niet. Misschien is geduld de meest belangrijke!