28 april 2024, 08:17:37

tam maken

Gestart door Beja, 24 augustus 2012, 13:51:19

« vorige - volgende »

wat te doen

voeding
0 (0%)
tam maken
1 (100%)

Totaal aantal stemmen: 1

Beja

Hallo ,

Ik heb twee jonge valkjes in het blok in de volieren zitten , die wil ik gaar tam maken straks .
Maar nu lees ik overal zoveel dingen , dat ik me nu af vraag wat is wijs , wachten tot ze uit vliegen en zelf standig eten of ze met 5 weken uit het blok halen en bij gaan voeren .
Eris mij vandaag een jong dood gegaan wat ik al 3 dagen  met spuitje nutribird pap gaf. die werd dus niet door de oudere vogels gevoerd .
Het leek allemaal zo goed te gaan was een krachtig vogeltje alleen aan komen deed hij niet , maar af vallen ook niet en vandaag tijdens het voeden was het foute boel en stierf in mijn handen , ben er nog naar van .

Bea

donsje

heel vervelend dat het valkje dood gegaan is, sterkte.
als je slim bent laat je de ouders hun werk doen.
je kunt ze misschien regelmatig al in handen nemen zodat ze je handen gewoon worden.
heb dat ook gedaan met mijn pyrrhura en hij is ook goed tam geworden .

Beja

Dat lijkt mij dus ook zeer verstandig neem ze nu al regel matig in de hand uit het blok .
Maar hoe doe je dat dan als ze uit vliegen dan kun je ze natuurlijk niet meeer pakken , want ze zitten in de voliere .
Kun je ze ook als ze 4 weken zijn zo nu en dan eens mee nemen naar binnen om er evenmee te kroelen en dan na kwartiertje weer terug in het blok doen of , is dat niet goed verstoten de ouwe ze dan ?

donsje

dat durf ik niet tezeggen maar mijn pyrrhura,s zijn tam en zijn in de huiskamer opgegroeid.
denk dat als ik jou was nog wachten tot ze een week of 5 weken oud zijn als de ouders ze dan als nog in de steek laten kun je ze nog zelf voeren en anders een krukje in de voliere zetten er daar op gaan zitten.
of je wacht tot ze uitvliegen en zelfstandig zijn om ze dan tam te maken.