wat kan je valkjes van vier weken allemaal  voeren

Gestart door clemma, 29 juni 2003, 17:27:17

« vorige - volgende »

clemma


 
Ik heb twee valkjes van 4 weken die niet meer door de ouders worden gevoerd wat kan je allemaal voeren naast
(avi plus pap) en moet je bereiden????

Tara

Hoi,

je kan ook nutribird geven, dat heb ik ook gebruikt maar de volgende keer gebruik ik cédé omdat 3 valkjes die nutribird hebben genomen dood zijn gegaan, dus neem ik niet meer van mijn nutribird. Er bestaat ook iets van Kayte ofzo. Maar wat jij gebruikt heb ik nog nooit van gehoord ???.

Groetjes, Tara

Mandy

Ik denk niet dat dat daar door kwam hoor Tara, wat het wel was weet ik ook niet natuurlijk, niemand denk, we zullen het ws wel nooit te weten komen... :(
Ik heb eens CéDé gebruikt en de laatste keer met Kokkie en Dazzle nutribird en dat ging prima. Daar ben ik ook tevredener over eigenlijk, er zit ook veel meer in en ik vind het wel lekker ruiken. :P Die zijn er goed groot mee geworden en doen het nu ook uitstekend!
Bij mij waren ze met 6 weken zelfstandig zaad etend. Ik ben vanaf 4-5 weken de pap met zaad gaan mengen en ik maakte de pap steeds dikker en steeds meer zaadjes erin, ook gaf ik ze trosgierst waar ze van begonnen te knabbelen en opeens pakte ze zelf geen pap met zaad meer, maar alleen zaadjes. :) Ik leg nu zelfs al met 3 weken trosgierst in het blok en zo leren ze er al een beetje van te knabbelen, zo gaat het wel sneller.
Van Kayte heb ik ook wel eens gehoord, maar van avi plus niet, maar dat zal ws ook wel poeder zijn dat je moet mengen met gekookt water en geven als het nog lauwwarm is. In het begin met een spuitje, later met een gebogen theelepeltje en later de pap zelf laten eten en dan mengen met zaadjes (grasparkietenzaad) zoals ik hierboven beschreef.
Succes ermee! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Clemma,
Valkjes van 4 weken zijn in elk geval prima met de hand groot te brengen.
Ik gebruikte zelf lorivoeding van Cede dat is voor de handopfok maar je hebt het ook van Nutribird en Kaytee maar dat is een stuk duurder dan Cede maar misschien ook wel beter???
Met Cede had ik in elk geval goede resultaten en meerdere op het forum hebben dat naar tevredenheid gebruikt.
Valkjes van 4 weken hebben ongeveer 4 voedingen per dag nodig en zorg wel dat de krop helemaal leeg is anders kunnen ze kropverzuring krijgen.
Als je ongeveer 4 a 5 uur tussen de voedingen houd is de krop eigenlijk altijd leeg en loop je geen risico.
Ik gaf om 8 uur de eerste voeding, om half 1 de tweede. om 5 uur de derde en later op de avond tussen 10 en 11 de vierde en in de nacht slapen ze dus hoef je ze niet te voeren als ze 4 weken oud zijn.
Ik gaf die van mij met een klein theelepelte en dag een beetje hoog voor ze houden dat het er op lijkt of de ouders voeren.
De eerste keren gaat het moeizaam maar als ze eenmaal weten dat je ze eten geeft schrokken ze het van het lepeltje af :-)
ALs dat niet wil moet je ze met de spuit voeren en ze dwingen te eten en dat is de eerste keer ook niet makkelijk.

Veel succes met het opvoeden van je kleintjes.

Groetjes, Paul