19 april 2024, 04:28:17

Is dit goed?

Gestart door KcKimmie, 8 augustus 2012, 11:51:52

« vorige - volgende »

KcKimmie

ik ben nieuw in het vak van de valkparkieten, wel al heel veel info van het internet gehaald maar ik wil graag toch ook jullie mening nog even.

Ze krijgen hier zaadje als voer, daarnaast heb ik een mineraalblok, sepiablok, grit en een snackstok in de kooi hangen. Nu lees ik ook vanalles over eivoer. Moeten ze dit hebben?

Wanneer ze uit de kooi mogen krijgen ze een klein stukje trosgierst (i.v.m. trainen om tam te maken)

Daarnaast bied ik iedere dag wel een stuk fruit of groente aan echter eten ze dit niet. Ook een gekookt eitje eten ze niet van.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze wel fruit en groente aan gaan nemen?

kaykiller

eivoer hoeft niet en ei ookniet alleen als ze gaan broeden maar als ze nog jong zijn kun je ook een beetje maagkiesel door het voer doen maar hoeft niet als ze redelijk tam zijn kun je ook gwn de trosgiert aan de kooi vastmaken

smiley

Hallo kckimmie

Eivoer mag je ze geven maar niet te veel ,hier hamgt een klein bakje in de kooi .( willen ze het niet ,dan kan je ze niet dwingen )
1x per week is al genoeg ,ook kan je ze het eiwit van een gekookt eitje geven .
Sommige vinden het lekker maar anderen weer niet ..
Om ze verschillende dingen te laten eten moet je het regelmatig aan bieden .
Vooral andijvie en rucola sla vinden ze erg lekker ,ook een stukje bruin brood word vaak wel gewaardeerd ,,,,
Geef ze niet teveel snoepstokken want daar worden ze erg dik van .
Verder hebt je alles in de kooi wat nodig is  ;)

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

KcKimmie

Bedankt voor jullie reactie.

Wat betreft de snoepstokken had ik inderdaad gelezen dat ze die niet te vaak mogen hebben. Hooguit 1x per maand...

Ik heb ze vandaag een blaadje gewone sla aangeboden. Hiervan eten ze ook niet.

Volgende week ga ik andijvie eten dus zal ik dat eens proberen.

Als ik het goed begrijp is eivoer dus helemaal niet nodig... okee.

Als ze tam zijn krijgen ze inderdaad de trosgierst gewoon in de kooi maar het is nu nog een mooi lokmiddeltje :)

Ik heb een apart bakje met grit en volgens mij zat daar ook maagkiezel doorheen

donsje

hoi ,zou toch wat eiervoer aanbieden maar niet elke dag.
fruttie patee zijn ze bij mij ook gek op en wat fruit en groente zou ik gewoon aanbieden bij mij willen de jonge valkjes ook nog niet aan de groente en fruit maar dat komt vanzelf , sla moet je mee oppassen daar zit teveel water in .
je kunt bv een stukje appel tussen de tralies doen .
bij mij krijgen de vogels pitloze druiven, paprika ,appel ,andijvie ,witlof ,wortel af en toe meloen en tomaat .
groetjes monica

KcKimmie

9 augustus 2012, 14:39:51 #5 Last Edit: 9 augustus 2012, 14:59:35 by KcKimmie
Bedankt! Ik heb net inderdaad toch maar wat eivoer meegenomen. Er staat 1 theelepeltje per dag maar begrijp dat het maar 1 keer per week hoeft. Moet het dan wel 1 theelepeltje zijn? En kan ik dit gewoon door de zaadjes mengen of moet ik het in een apart bakje doen?

Ik kwam er gisteren ook nog achter dat ik het verkeerde grit had. Er zat namelijk roodsteen en houtskool in. Ik heb dit dan ook direct weg gedaan. Vandaag heb ik echte maagkiezel gekocht van het merk Ma-Ki. Moet ik daarnaast dan ook nog grit aanbieden. Ik heb nog niet echt grit gevonden zonder houtkool en roodsteen. ze hebben bij de intratuin van Vitakraft als ik het goed heb grit (daar zit mossel als ik het goed heb en maagkiezel in) is deze dan compleet dus grit en kiezel in een?

Ik raak even de kluts kwijt haha


sepke

Hoi,

Bij mij hebben ze altijd de beschikking over grit zonder houtskool en maagkiezel. Het wordt gescheiden aangeboden.

Een goede dierenspeciaalzaak heeft grit zonder houtskool.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet