19 april 2024, 04:28:17

Is dit goed?

Gestart door KcKimmie, 8 augustus 2012, 11:51:52

« vorige - volgende »

KcKimmie

ik ben nieuw in het vak van de valkparkieten, wel al heel veel info van het internet gehaald maar ik wil graag toch ook jullie mening nog even.

Ze krijgen hier zaadje als voer, daarnaast heb ik een mineraalblok, sepiablok, grit en een snackstok in de kooi hangen. Nu lees ik ook vanalles over eivoer. Moeten ze dit hebben?

Wanneer ze uit de kooi mogen krijgen ze een klein stukje trosgierst (i.v.m. trainen om tam te maken)

Daarnaast bied ik iedere dag wel een stuk fruit of groente aan echter eten ze dit niet. Ook een gekookt eitje eten ze niet van.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze wel fruit en groente aan gaan nemen?

kaykiller

eivoer hoeft niet en ei ookniet alleen als ze gaan broeden maar als ze nog jong zijn kun je ook een beetje maagkiesel door het voer doen maar hoeft niet als ze redelijk tam zijn kun je ook gwn de trosgiert aan de kooi vastmaken

smiley

Hallo kckimmie

Eivoer mag je ze geven maar niet te veel ,hier hamgt een klein bakje in de kooi .( willen ze het niet ,dan kan je ze niet dwingen )
1x per week is al genoeg ,ook kan je ze het eiwit van een gekookt eitje geven .
Sommige vinden het lekker maar anderen weer niet ..
Om ze verschillende dingen te laten eten moet je het regelmatig aan bieden .
Vooral andijvie en rucola sla vinden ze erg lekker ,ook een stukje bruin brood word vaak wel gewaardeerd ,,,,
Geef ze niet teveel snoepstokken want daar worden ze erg dik van .
Verder hebt je alles in de kooi wat nodig is  ;)

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

KcKimmie

Bedankt voor jullie reactie.

Wat betreft de snoepstokken had ik inderdaad gelezen dat ze die niet te vaak mogen hebben. Hooguit 1x per maand...

Ik heb ze vandaag een blaadje gewone sla aangeboden. Hiervan eten ze ook niet.

Volgende week ga ik andijvie eten dus zal ik dat eens proberen.